رئیس ستاد عتبات عالیات استان اردبیل گفت: از امروز صدور ویزای اربعین حسینی در اردبیل آغاز شده است.

اسفندیار هوشیار اظهار داشت: با تمهیدات اندیشیده شده و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از امروز صدور ویزای اربعین حسینی در اردبیل آغاز شده ‌و متقاضیان می‌توانند در ارتباط با این زمینه به سایت سماح و دفاتر خدمات زیاتی سازمان حج و زیارت مراجعه کنند.

وی با اشاره به برخی مشکلات مانع فرآیند صدور ویزای اربعینی حسینی بیان کرد: با توجه به وجود برخی مشکلات مانع در این زمینه اقدامات لازم برای انجام پیگیری‌های لازم از سوی ستاد مرکزی اربعین و با دستور سفیر عراق، عملیات صدور ویزای زائران اربعین از امروز آغاز شد و خوشبختانه هم‌اکنون در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان اردبیل گفت: با توجه به شرایط فعلی و این که برخی افراد در طی چند روز گذشته در سایت سماح ثبت نام کرده‌اند نهایتا تا ۷۲ ساعت آینده ویزای متقایان از طریق آژانس‌های زیارتی به آن‌ها تحویل داده می‌شود که در این زمینه نیز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام یافته است.

هوشیار تصریح کرد: مهم‌ترین هدف ما ارائه خدمات مطلوب به زائران اربعین حسینی است که در این زمینه برنامه‌های مناسبی تدوین شده و تلاش ما بر این است که بتوانیم خدمات مطلوبی را به زائران ارائه کنیم.