عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات استان اردبیل گفت: رشد و توسعه حقیقی جوامع بدون حضور اصحاب رسانه در عرصه محقق نمی‌شود.

به گزارش ندای شمالغرب اردبیل، مهران محمدی در اختتامیه دومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های استان اظهار داشت: هفته خبرنگار فرصتی است تا بتوان از زحمات و مشقت‌های طول سال این قشر کم‌ادعا تجلیل و قدردانی کرد، اما باید دانست همین یک هفته اختصاص به خبرنگار ندارد بلکه روز و رویدادی در سال نیست که بدون نقش این خبرنگاران و فعالیت آنان در عرصه رقم بخورد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت خبرنگاران دست کمی از رشادت، فداکاری و ایثار شهیدان ندارد، افزود: هر یک از خبرنگاران در عرصه کنونی حامل پیام عظیمی از آرمانهای انقلاب و رشادتها هستند که جا دارد تا یاد و نام شهدای خبرنگار کشور را نیز گرامی بداریم.

عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات استان با بیان اینکه تولید هر خبر در واقع تولید یک آگاهی و علم است، تصریح کرد: خبرنگاران در طول سال و در هر یک از 365 روز به فعالیت در عرصه مشغول هستند که در نقطه مقابل انتظار می‌رود تا حمایت و یاری این عزیزان در عرصه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌دهی معطوف به یک هفته و یک روز در سال نباشد.

خبرنگاران افسران جنگ نرم هستند

محمدی با تاکید بر نقش خطیر خبرنگاران در جنگ نرم عصر کنونی گفت: اگر خبرنگاران در این برهه زمانی که جنگ نرم در آن به راه افتاده است نقش‌آفرینی نکنند پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های مختلف نیز دیده نخواهد شد و به همین دلیل است که پاسداشت آزادی بیان و قلم خبرنگار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: امروز رسانه به ابزار قدرت طلب و تاثیرگذاری در افکار عمومی در جهان تبدیل شده است و ما در دنیا می‌بینیم که مهم‌ترین مرجع اطلاعاتی مردم و منبع آگاهی‌بخشی آنان رسانه‌ها هستند که این موضوع اهمیت کار و حرفه خبرنگار را بیش از پیش نمایان می‌سازد.

عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات استان اظهار کرد: خبرنگاران در عرصه کنونی در واقع افسران جنگ نرم تلقی می‌شوند و این مهم به این دلیل است که حرفه خبرنگاری با تمامی مخاطرات و مشقتها از جایگاه ویژه‌ای در بین مردم و مسئولان و در جهان ارتباطات و اطلاعات برخوردار است.

باید در عرصه کنونی به صورت ملی برنامه‌ریزی و به صورت محلی عمل کنیم

دبیر دومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های استان با اشاره به عمل به تمامی وعده‌ها و به جاآوری مطالبات و خواسته‌های مردمی اظهار داشت: همه رسانه‌ها در نظام اسلامی ما باید اهمیت ویژه‌ای داشته باشند و در این زمینه نیاز است تا با استفاده از روشهای روز دنیا در عرصه رسانه به تقویت آگاهی خبرنگاران و فعالان و صاحب قلمان این عرصه بپردازیم که در این زمینه نیاز است تا در تحقق‌بخشی به اهداف و انجام افعال وعده‌ داده شده جهانی فکر کنیم، ملی برنامه‌ریزی و محلی عمل کنیم تا بدین گونه به صورت هدف‌گذاری‌ شده به سمت توسعه و پویایی پیش رویم.

محمدی با اشاره به فعالیت رسانه‌ها و نشریات محلی در سطح استان اردبیل گفت: در حال‌حاضر در سطح استان اردبیل تعداد 124 رسانه مکتوب مجوزدار، 20 پایگاه خبری و نمایندگی روزنامه‌های سراسری و خبرگزاری‌ها با حدود 300 الی 500 نفر اداره می‌شوند که در این راستا تعداد 126 نفر عضو خانه مطبوعات استان اردبیل بوده و در فعالیتهای مختلف بسیج رسانه استان حضور می‌یابند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشریح مشکلات فعالان عرصه خبر و خبررسانی از تمامی مسئولان و مدیران نهادهای دولتی و دستگاههای اجرایی استان خواست تا ضمن گرامیداشت و پاسداشت مقام شامخ خبرنگاران نسبت به پیگیری مطالبات آنان و عمل به وعده‌های داده شده نسبت به برطرف‌سازی دغدغه‌های این قشر اهتمام بورزند.

رتبه‌های حائز تجلیل در دومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های استان اردبیل

بخش یادداشت و سرمقاله:

رتبه اول- پوپک قاسمی
رتبه دوم- عظیمه هاشمی مهر
رتبه سوم- سید مصطفی جمشیدی
رتبه سوم- شهروز کامجو موحد
رتبه شایسته تقدیر– حاتم رسولی

بخش ویژه:

رتبه اول- مسلم نوروز زاده
رتبه دوم- بهنام دانشی
رتبه سوم- امید بایرام زاده
شایسته تقدیر- حسن سروری

بخش گزارش و مصاحبه:

رتبه اول- نعمت محسن زاده
رتبه دوم- سید امین موسوی
رتبه دوم- فردین اکبری
رتبه سوم- سینا بند علیزاده
رتبه سوم- سید سجاد میرزایی

بخش عکس:

رتبه اول- حامد مصطفایی آگاه
رتبه دوم- آقای علی انوار

همچنین از سیدهادی جوادی به عنوان جوان‌ترین عضو رسانه استان و همچنین کم سن و سال‌ترین شرکت‌کننده دومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های استان تجلیل شد.

انتهای پیام/