دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: باید خودکفایی و توانمندسازی خانواده‌های زندانیان اردبیلی در اولویت بوده و در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

ناصر عتباتی در جمع مدیران عامل انجمن‌های حمایت زندانیان استان اردبیل اظهار داشت: برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به خانواده‌های زندانیان انتظار می‌رود که انجمن‌های حمایت از زندانیان فعالیت‌های پویاتر و گسترده‌تری داشته باشند.

وی ارتقای معیشت، آموزش و سلامت خانواده‌های مددجویان را نیازمند برنامه‌ریزی دانست و بیان کرد: با وجود اینکه جرم و تخلف شخصی بوده و فقط فرد مجرم مجازات می‌شود اما در عمل خانواده زندانیان نیز با زندانی شدن فرد که اغلب سرپرستان خانوار به شمار می‌روند دچار مشکلاتی می‌شوند که باید در راستای حل این مشکلات گام برداشته شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل افزود: زندانی در زندان از تمام حقوق انسانی اعم از حق خوراک، پوشاک، امنیت، بهداشت و تمام حقوق شهروندی برخوردار است در حالی که برخی خانواده‌های مددجویان زندان‌ها از معیشت، آموزش، درمان، سلامت و بهداشت کافی برخوردار نبوده که برای رفع این مشکل باید تلاش شود تا در زمینه اشتغال و خودکفایی و توانمندسازی این خانواده‌ها اقدام شود.

عتباتی با بیان اینکه افزایش نیروی انسانی مضاعف در انجمن‌ها تحمیل هزینه گزاف به انجمن است، گفت: باید برای تقویت انجمن‌ها از دادستان‌ها، فرماندارن و فراد صاحب نفوذ و معتمد در ترکیب هئیت مدیره استفاده شود تا این امر زمینه ساز ایجاد درآمد پایدار برای انجمن‌ها شود.

مدیرکل زندان‌های استان اردبیل نیز در این نشست اظهار کرد: باید وضعیت معیشت، مشکلات و آسیب‌های روحی و روانی و آموزشی و درمانی خانواده‌های زندانیان برای مردم و مسئولان اطلاع‌رسانی شود تا این امر زمینه ساز افزایش کمک‌های مردمی به این خانواده‌ها شود.

مراد فتحی با تاکید بر ارائه طرح‌ها و برنامه‌ها برای خودکفایی و کسب درآمد پایدار انجمن‌های حمایت از زندانیان از سوی مسئولان آنها تصریح کرد: باید در برخورد با خانواده‌های زندانیان تکریم این افراد مورد توجه قرار گیرد و از ظرفیت خیرین، مسئولان اجرایی و قضایی و دستگاه‌های حمایتی برای رفع مشکلات آنها استفاده شود.