یک مقام ارشد سازمان ملل در گفت‌وگو با یک رسانه صهیونیستی از احتمال دیدار روسای جمهور ایران و آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ندای شمالغرب اردبیل؛ به نوشته روزنامه اورشلیم پست، یک منبع دیپلماتیک ارشد در مقر سازمان ملل در نیویورک گفت که حسن روحانی و دونالد ترامپ روسای جمهور ایران و آمریکا ممکن است در حاشیه نشست ماه آینده مجمع عمومی سازمان ملل با یکدیگر دیدار کنند.

رییس‌جمهور آمریکا در روزهای گذشته برای دیدار با سران ایران بدون پیش شرط اعلام آمادگی کرده است اما مقامات ایرانی به آن پاسخ منفی داده‌اند. هر چند دیپلمات‌های غربی در نیویورک بر این باورند که رایزنی‌های محرمانه میان دو کشور، حصول توافق برای برگزاری نشست در نیویورک را ممکن می‌کند. دیپلمات‌ها همچنین می‌گویند که برگزاری یک نشست میان سران ایران و آمریکا در حاشیه مجمع عمومی می‌تواند هم در تهران و هم در واشنگتن منطقی تلقی شود.

به گزارش ایسنا؛ یک مقام سازمان ملل در این باره گفت: هنوز برای صحبت درباره این موضوع بسیار زود است اما ما بر این باوریم که تلاش برای استفاده از این فرصت به منظور برگزاری نشستی میان سران دو کشور ارزشش را دارد.

بنابراین گزارش، هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل روز ۱۸ سپتامبر به طور رسمی در نیویورک آغاز خواهد شد که در آن بیش از ۱۰۰ نفر از سران و وزیران امور خارجه کشورهای عضو شرکت خواهند کرد.

  • منبع خبر : دانا