رئیس هیات اسکواش استان اردبیل گفت: شهرستان گرمی تنها مکانی است که به دیواره اسکواش تجهیز شده است.

جمال ساجدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در طی دی ماه سال‌جاری جهت ارتقا سطح ورزش اسکواش  برای مربیان و داوران استان کارگاه آموزشی برگزار می‌شود که این اولین کارگاه آموزشی برای داوران استان است.

وی افزود: در حال حاضر ۲۰ مربی در سطح استان فعالیت می‌کنند و از جمع مربیان استان حمید صفری موفق به کسب مدرک مربیگری بین‌المللی شده و خانم عزیزه بخشنده نیز دارای مربیگری درجه ۲ است.

رئیس هیات اسکواش استان اردبیل با اشاره به اینکه برنامه‌های هیات استان در راستای همگانی کردن و توسعه ورزش اسکواش است، تصریح کرد: این هیات طبق تفاهم نامه با آموزش و پرورش در نظر دارد برای کارشناسان ورزش آموزش و پرورش دوره مربیگری و داوری برگزار کند چرا که این کار منجر به توسعه و معرفی این ورزش در سطح مدارس و سنین پایه می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در همین راستا جهت آشنایی و جذب دانش‌آموزان به ورزش اسکواش، مربیان مطرح در دبستان‌های شهرستان اردبیل حضور یافته و این ورزش را به کودکان آموزش دادند.

ساجدی با بیان اینکه اصلی‌ترین مشکل این ورزش نبود مکان مناسب و استاندارد برای تمرین است بیان کرد: در سطح استان اردبیل کورت اسکواش وجود ندارد و در سال‌جاری ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار جهت مطالعه احداث خانه اسکواش لحاظ شده و مقرر شده در سال ۹۹ تامین اعتبار برای احداث صورت گیرد که قطعا با احداث خانه اسکواش شاهد رشد و توسعه این ورزش در سطح استان خواهیم بود.

رئیس هیات اسکواش استان اردبیل گفت: جهت تجهیز هیات‌های شهرستانی نیازمند حمایت از سوی وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون اسکواش و اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل هستیم و شهرستان گرمی تنها مکانی است که به دیواره اسکواش تجهیز شده است.