مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: بارش باران و برف از فردا بیشتر مناطق استان اردبیل را فرا می‌گیرد که با توجه به کاهش دمای هوا در مناطق مرکزی و جنوبی و همچنین شهرستان گرمی بصورت برف پیش بینی می‌شود که اوج فعالیت این سامانه از روز پنجشنبه تا ظهر روز جمعه هفته جاری خواهد بود.

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی طی امروز (چهارشنبه ۱۳ آذر ۹۸) جوی پایدار در سطح استان حاکم شده و مهمترین پدیده برای امروز وزش باد جنوبی (گرمیج) خواهد بود و بتدریج از اواخر وقت امشب سامانه ناپایدار وارد استان می‌شود.

او بیان کرد: با نفوذ این سامانه جهت جریانات شمالی شده و دمای هوا روند کاهشی خواهد داشت.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل افزود: با استقرار این سامانه از روز پنجشنبه (۱۴ آذر ۹۸) تا اواخر وقت یکشنبه (۱۷ آذر ۹۸) بارش باران و برف استان اردبیل را فرا می‌گیرد.

محمدی تصریح کرد: بارش‌ها ابتدا بصورت باران بوده و سپس با توجه به کاهش دمای هوا در مناطق مرکزی و جنوبی و همچنین شهرستان گرمی بصورت برف پیش بینی می‌شود که اوج فعالیت این سامانه از روز پنجشنبه تا ظهر روز جمعه هفته جاری خواهد بود.

او افزود: با توجه به حاکمیت هوای زمستانی در ۴ روز مذکور صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی، کنترل دمای فضا‌های سرپوشیده و اقتصاد محور، اجتناب از تردد‌های غیر ضروری در جاده‌های مواصلاتی توصیه می‌گردد.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان