استاندار اردبیل گفت: بسترهای تقویت ارتباط تجاری جمهوری آذربایجان با استان اردبیل فراهم می‌شود که در این زمینه برای ارتقای تعاملات و همکاری‌های همه‌جانبه تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ندای شمالغرب اردبیل؛ اکبر بهنامجو بعد از ظهر امروز در دیدار با سفیر ایران در باکو در اردبیل اظهار داشت: بسترهای تقویت ارتباط تجاری جمهوری آذربایجان با استان اردبیل فراهم می‌شود که در این زمینه برای ارتقای تعاملات و همکاری‌های همه‌جانبه تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی با اشاره به این که  توسعه مراودات با کشور همسایه در عصر حاضر امری لازم و ضروری است گفت: تمام سعی و تلاش ما بر این است که بتوانیم در امر توسعه ارتباط تجاری با کشورهای همسایه اقدامات مناسبی انجام داده و مشکلات و موانع موجود در این راستا به حداقل برسانیم.

استاندار اردبیل ضمن اشاره به ظرفیت‌های بالقوه استان در بسیاری از حوزه‌ها نیز گفت: از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای توسعه و رشد اقتصادی، گردشگری و تجاری و صادرات استان استفاده می‌شود تا بتوانیم در آینده‌ای نزدیک با حل مشکلات و موانع به تمامی اهدافمان جامه عمل بپوشانیم.

بهنامجو با بیان این که یکی از راهکارهای اصلی حل مشکلات اقتصادی منوط به حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است تصریح کرد: اگر بتوانیم از این بسترها به شکل مناسب استفاده کنیم بی‌شک زمینه ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی عملی خواهد شد که به همین منظور نیاز است برنامه‌های مناسبی تدوین شود و تعاملات با کشورهای همسایه افزایش یابد.

وی اظهار کرد: افزایش سرمایه‌گذاری در استان لازمه پیشرفت هر منطقه است و در این زمینه باید اطلاع‌رسانی‌های مناسبی انجام داده شود تا بتوانیم با مشارکت سرمایه‌گذاران ذی‌صلاح آذری مشکلات و موانع موجود را به حداقل رسانده و در اعتلای اهداف مورد نظر گام‌های اساسی و هدفمند برداریم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو نیز در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش و زحمات انجام یافته در استان در ارتباط با شبانه‌روزی کردن گمرک بیله‌سوار گفت: بی‌شک انجام این اقدامات می‌تواند ما را در راستای تحقق اهداف مورد نظر رهنمون شود که امیدواریم همکاری‌ها و تعاملات به همین شکل ادامه یابد.

جهانگیری بیان کرد: در صورت تداوم همکاری‌ها و تعاملات می‌توانیم در راستای توسعه صادرات بسیار موفق عمل کرده و به تمامی اهداف خود جامه عمل بپوشانیم.