بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان اردبیل روز پنجشنبه با معرفی برترین ها در بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل روز پنجشنبه در آئین اختتامیه این بیست و نهمین جشنواره گفت: در این جشنواره ۲۲ گروه نمایشی از سراسر استان شرکت کرده بودند.

سید ناصر اسحاقی افزود: پس از اجرا و ارزیابی هیات داوران ۹ گروه نمایشی از شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، بیله سوار و خلخال موفق شدند به مرحله بعدی راه یابند.

دبیر بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی اردبیل تئاتر نوبل، سزارین، گروتسک، بانوی گمشده، نیشیکیگوی، اولو ایته خالتا، فلامینگو ها همان آشپزهای ناشی، تمام که نمی شود ولی تمام و عمارت فیروزه ای را ۹ اثر راه یافته به مرحله بعدی اعلام کرد.

وی اظهار داشت: این ۹ اثر از روز دوشنبه ۲۷ آبان ماه تا روز چهارشنبه ۲۹ آبان ماه به مدت سه روز در تالار بیضای اردبیلی، تالار شمس عطار اردبیلی و پلاتوی استاد نجفلو به نمایش در آمد.

وی بیان کرد: هیات داوران بعد از بررسی های دقیق و ارزیابی های صورت گرفته در نهایت نمایش ” تمام که نمی شود ولی تمام ” به نویسندگی و کارگردانی اکبر صادقی از بیله سوار و  ” اولو ایته خالتا ” به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی حسن شیخ زاده از اردبیل را برگزیدگان بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان اردبیل اعلام کردند.

وی اضافه کرد: این ۲ اثر برگزیده از استان اردبیل به مرحله کشوری و جشنواره تئاتر فجر راه یافتند.

اسحاقی گفت: هنرمندان به ویژه اهالی تئاتر باید امروز به وظایف خود در حوزه های بایدها و نبایدهای اجتماعی و ارائه آثار بدیع و خلاق عمل کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل افزود: تئاتر استان اردبیل، تئاتری فعال و پویاست و با تلاش وافر هنرمندان امروز مسئولان استان در همه سطوح از آنها حمایت های لازم را انجام می دهند.

  • منبع خبر : ایرنا