رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان گرمی از شناسایی و قلع و قمع بیش از ۱۰۰ مورد تجاوز به حریم راه و ساخت و ساز غیر مجاز در شهرستان گرمی خبر داد.

صدیف فرمان، رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان گرمی با اشاره به اینکه صیانت و حفاظت از حریم راه خط قرمز راهداری است گفت: در جهت جلوگیری از تجاوز به حریم راه و ساخت و ساز‌های غیر مجاز تاکنون با دستور قضایی ۶۸ مورد اخطار کتبی به متخلفان ابلاغ، ۱۷ مورد کارگاه تعطیل و ۲۴ مورد مجوز ساخت و ساز نیز در ۷ ماه گذشته صادر شده است.

او با اشاره به اینکه با متخلفان و متجاوزان در این بخش بصورت قانونی و قاطعانه برخورد می‌شود افزود: با فعالیت گشت نامحسوس راهداری در محور‌های مواصلاتی شهرستان گرمی ۲۰ عدد تابلوی غیر مجاز نیز توسط راهداران از سطح جاده‌های این شهرستان برچیده شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان گرمی افزایش ضریب ایمنی جاده را از اولویت‌های مهم راهداری برشمرد و گفت: در ۷ ماهه امسال راهداران پرتلاش با بکارگیری بیش از هزار و ۲۰۰ تن آسفالت سرد و گرم محور‌های مواصلاتی شهرستان گرمی را لکه گیری کردند.

فرمان نصب ۴۲۶ عدد علایم، لای روبی ۳۵ دستگاه دراواسیون پل در راه‌های اصلی، فرعی وروستایی، نصب ۱۲ عدد چراغ چشمک زن و ۱۷ مورد استوانه ایمنی در جاده‌ها را از اقدامات مهم راهداران در مدت یاد شده برشمرد و تصریح کرد: در ۷ ماه گذشته راهداران در جهت ارتقای ایمنی محور‌های مواصلاتی بیش از ۶۰۰ متر مکعب ترانشه برداری انجام داده اند.

وی در جهت بهسازی راه روستایی هزار و ۸۵ متر مکعب ریزش برداری و شن ریزی درمسیر جاده قدیم این شهرستان را یادآور شد و افزود: ۴ محور روستایی در قالب طرح ملی ابرار بطول ده کیلومتر در شهرستان گرمی روکش اسفالت خواهد شد.