سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرمی از معرفی طرح‌های گردشگری به مبلغ تسهیلات ۲۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به بانک‌های عامل خبر داد.

علی حسین زاده، سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرمی با اعلام این خبر گفت: به منظور حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی صدور مجوز‌ها در کمترین زمان انجام شده و طرح‌ها جهت دریافت تسهیلات درخواستی به بانک معرفی می‌شوند.

او افزود: از جمله اقدامات صورت گرفته در این شهرستان صدور مجوز ۱۲ اقامتگاه بوم گردی و مجوز تاسیس ۳ اقامتگاه از ابتدای سال ۹۷ است.

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرمی به صدور مجوز ۳ محوطه گردشگری و تهیه ۵ تابلوی گردشگری اشاره کرد و گفت: همچنین جهت حمایت صنعتگران ۳۲۰ پروانه تولیدی انفرادی، ۱۸۰ کارت شناسایی صنعتگری و ۲۴۰ مجوز مشاغل خانگی صادر شده است.

حسین زاده افزود: ۵ دوره آموزشی صنایع دستی برای ۱۵۰ نفر، پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار برای ۱۳۰ نفر و پرداخت وام تسهیلات مشاغل خانگی به میزان ۲۵۰ میلیون تومان بخش دیگری از اقدامات در بخش صنایع دستی شهرستان است.

او با اشاره به اینکه پروژه‌های شاخصی در شهرستان در حال اجرا است، گفت: رینگ دور دریاچه گیلارلو به طول ۵ کیلومتر آغاز شده و با اعتبار ۲ میلیارد تومان احداث می‌شود.

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرمی به اجرای محوطه گردشگری گیلارلو اشاره کرد و گفت: این پروژه توسط بخش خصوصی با اعتبار ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اجرا می‌شود.

حسین زاده همچنین به احداث موزه باستان شناسی اشاره کرد و افزود: تاکنون ۱۰۰ میلیون تومان برای این پروژه هزینه شده و در سال جاری نیز ۴۰ میلیون تومان پیش بینی شده است.