مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر کشور از دبیرستان دخترانه عشایری هفده شهریور زیوه از توابع بخش انگوت شهرستان گرمی بازدید کرد.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر کشور با تقدیر از تلاش های ارزنده مسئولان استانی در رسیدگی به مشکلات مدارس عشایری استان گفت: استان اردبیل و منطقه انگوت خاستگاه عشایر بوده و جزء مناطقی محسوب می شود که دارای فرهنگ غنی و آداب و رسوم سنتی است و ما نیز نهایت سعی و تلاش خود را برای حفظ این میراث ارزشمند و انتقال آن به نسل آینده خواهیم داشت.

محمدرضا سیف از تشکیل مجمع خیرین مدرسه ساز عشایری خبر داد و افزود: برای حفظ این میراث گرانبها و رسیدگی به مشکلات مدارس عشایری منطقه نیازها وکمبودها مورد بررسی و اقدامات مهمی در این زمینه صورت می گیرد.

نماینده مردم شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص ظرفیت ها و استعداد های منطقه عشایری انگوت گفت: امروزه ما شاهد موفقیت های روزافزونی از دانش آموزان منطقه عشایری انگوت هستیم وبا توجه به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند: «عشایر ذخایر انقلاب است» ما نیز به نوبه خود درتلاش هستیم تا ظرفیت ها و استعداد مناطق عشایری ایران اسلامی را برای نسل های آینده انتقال دهیم.

میرحمایت میرزاده به اهمیت حفظ آداب و رسوم عشایری و رسیدگی به مشکلات مدارس عشایری منطقه اشاره کرد و افزود: امیدواریم که با رفع کمبود امکانات و تجهیزات آموزشی و حل مشکلات مدارس عشایری گام مهمی در راه تعلیم و تربیت صحیح دانش آموزان برداریم.

گفتنی است اجرای نمادین انتخابات شورای دانش آموزی دبیرستان دخترانه هفده شهریور زیوه از دیگر برنامه های مهم این مراسم با حضور مدیر کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش بود.