حجت الاسلام والمسلمین یدالله صفری در خطبه‌های نماز جمعه گرمی با تاکید بر حفظ حرمت امام حسین(ع) گفت: برپایی نماز ظهر عاشورا نباید مورد غفلت عزاداران قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یدالله صفری، امام جمعه گرمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: یکی از پیام‌های عاشورا این است که مواظب دنیا باشید و آنها که در مقابل امام حسین(ع) ایستادند و آن حضرت را به سهادت رساندند؛ افرادی بودند که به زهد و عبادت مشهور بودند و شمر مشهور بود که جانباز علی(ع) است و ۱۶ بار با پای پیاده به حج رفته است.
وی ادامه داد: هنر این است که ابتداء آن دنیای که تو را فریب می دهد آن را بشناسی و مواظب آن باشی که هر کس برای خود دنیایی دارد.
خطیب جمعه گرمی خطاب به مداحان و عزاداران گفت: حالا که خدای متعال توفیق داده در کنار سفره امام حسین(ع) قرار بگیریم؛ قدر این نعمت را بدانیم و در تمام عزاداری هایمان اخلاص را رعایت کنیم.
حاج آقا صفری در ادامه افزود: بیایید در محرم خصوصا روز عاشورا کاری نکنیم که دشمنان امام حسین(ع) خوشحال شوند بلکه کاری کنیم که امام مظلومان شاد شود.
وی گفت: زنان و دختران ما احترام این ماه را نگه دارند، طوری در مجلس شرکت کنند که گویا عزیزترین عزیزانشان را از دست داده اند و واقعیت هم چنین است ما در این ماه عزیزتر از جانمان را از دست داده ایم.
حجت‌الاسلام صفری افزود: عزاداران ما حرمت این ماه و شأن امام حسین را رعایت کنند و آنهائی که مداحی می کنند، آنهائی که هیئت امنا هستند، آنهائی که سردسته هستند ، آنها که بر امام حسین(ع) خیمه می زنند، ایستگاه صلواتی می زنند، کسانی باشند که دشمنان امام نگویند یا امام حسین تو سر دادی اما ببین پرچمت در دست کیست؟ نه نماز دارد، نه روزه دارد، نه حلال می داند و نه حرام.
امام جمعه گرمی در خصوص قمه‌زنی گفت: آنهایی که قمه می زنند، دشمنان امام حسین(ع) را خوشحال می کنند و جنایت‌های آنان را در دنیا پخش کردند و گفتند اسلام و مسلمان این است. آنها که بر سر خود قمه می زنند به دنیا می گویند اسلام این است. دشمنان پول خرج می کند چهره اسلام را خراب کنند ما بر سرمان می زنیم چهره شیعه را خراب کنیم.
وی با گلایه از بی توجهی برخی از عزادارن به نماز گفت: نماز را جدی بگیریم و این جای تأسف است که گاهی دسته عزاداری وقت نماز، عزاداری را تعطیل نمی کند، یا تعطیل می کند ولی برای نماز نمی آید و منتظر می ماند که دیگران نماز را بخوانند بعد این عزاداری را ادامه دهد. واقعا اگر در همان حال امام حسین (ع) بیاید آیا ما می توانیم به صورتش نگاه کنیم؛ اگر می ترسید نماز به عزادری شما لطم می زند بزار بزند . آیا عزاداری وی در پایان با تاکید بر حفظ حرمت امام حسین(ع) گفت: برپایی نماز ظهر عاشورا نباید مورد غفلت عزاداران قرار گیرد.