فرمانده ناحیه بسیج شهرستان گرمی از فعالیت 87 گروه جهادی بسیج در شهرستان گرمی خبرداد و گفت: ۱۱۵ پروژه محرومیت‌زدایی توسط بسیج این شهرستان در حال اجرا است.

سرهنگ پاسدار طاهر رحیمی  فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان گرمی عصر امروز در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه های بسیج سازنگی این شهرستان پرداخت و گفت: در راستای تحقق منویات فرماندهی معظم کل قوا و خدمت رسانی به مردم مناطق محروم شهرستان گرمی، ۱۱۵ طرح و  پروژه محرومیت زدایی در مناطق محروم شهرستان از جمله آبرسانی به ۵ روستا، احداث ۷ باب مسجد، احداث ۴ باب خانه محروم در حال اجرا است.

وی با اشاره به اجرای طرح هجرت در ۱۵  مدرسه شهرستان گرمی، گفت: این طرح با مشارکت آموزش و پرورش در جهت  رنگ آمیزی، مرمت و بهسازی  مدارس  در حال اجرا است.

  فعالیت ۸۷ گروه جهادی پایگاه محور در عرصه های خدمت رسانی 

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان گرمی از فعالیت۸۷ گروه جهادی در عرصه های خدمت رسانی خبر داد و ابراز داشت: علاوه بر گروه های جهادی های مستقر در شهرستان ، گروه جهادی بسیج گرمی در منطقه معمولان لرستان نیز به مردم ارائه خدمت کردند.  

رحیمی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مسئولان اگر می خواهند محرومیت را ببینند به گرمی سفر کنند، گفت: در راستای ایجاد اشتغال و تحقق رونق تولید و اقتصاد مقاومتی  افراد متقاضی وام به کمیته امداد شهرستان معرفی شده و تسهیلات دریافت کرده اند.  

 وی با اشاره به پرداخت ۷۰۰ میلیون تومان وام اقتصادمقاومتی به ۱۹ نفر  با مشارکت کمیته امداد و ۱۳۵ میلیون تومان با مشادکت بانک قرض الحسنه مهر اقتصاد جهت فعالیت در عرصه های زنبور داری، پرورش قارج، قالیبافی، اصلاح باغات، محصولات گلخانه ای،  مرغداری و میوه خشک کن،اظهار داشت: تمام تلاش بسیج سازندگی شهرستان ایجاد اشتغال و ارائه تسهیلات به متقاضی در راستای تحقق شعار رونق تولید در سالجاری است.  

اجرای طرح همگام با کشاورز در روستاهای شهرستان گرمی

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان گرمی افزود: ایجاد صندوق قرض الحسنه در شهرستان توسط بسیج سازندگی در دستور کار بوده و ۴۳ صندوق در سطح شهرستان با جذب ۶۰ میلیون تومان اعتبار در حال فعالیت می باشد.  

رحیمی گفت: طرح همگام باکشاورزان در راستای اعتلای بسیج، افزایش سطح آگاهی و دانش کشاورزان، افزایش سطح درآمد کشاورزان و کاهش مهاجرت از روستا به شهر در ۱۶۰ روستای  شهرستان با ۸۰ شبکه برگزار شده است.

  فعالیت گروه های جهادی پزشکی در روستاهای محروم بخش موران گرمی  

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گرمی خاطرنشان کرد: گروه های جهادی بهداشتی و درمانی شهرستان در روستاهای بخش موران جهت ویزیت رایگان و ارائه خدمات رایگان بهداشتی به مدت ۳ ماه مداوم فعالیت کردند.

  رحیمی با اشاره به فعالیت های درمانی گروه جهادی دهکده جهادی در مناطق محروم شهرستان، گفت: این گروه متشکل از۵۴ نفر پزشک و دانشجوی پزشکی در ۳۹ روستای شهرستان حضور یافته و خدمات درمانی ارائه کردند.  

کمک ۱۵۴ میلیونی اهالی گرمی به مردم مناطق سیل زده 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گرمی گفت: اهالی شهرستان گرمی ۱۵۴ میلیون تومان به صورت نقدی و غیر نقدی به مردم  مناطق سیل زده و طرح جهاد همبستگی کمک‌کردند.   

وی افزود: ۱۳۸ سری جهیزیه در طول یک سال در بین جوانان‌ شهرستان در راستای تحقق ازدواج آسان و حمایت از تولید ملی  توزیع شده است.