فرماندار گرمی گفت: در راستای توسعه شهرستان گرمی و در سفر ریاست جمهور به استان چندین طرح بزرگ اقتصادی و عمرانی و خدماتی با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش آذرمغان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی بهشتی، فرماندار گرمی با اشاره به اینکه برخی پروژه‌های بزرگ این شهرستان در سفر ریاست جمهوری به استان افتتاح و بهره برداری خواهند شد افزود: در هفته دولت شاهد افتتاح ۲۵ طرح بزرگ عمرانی و اقتصادی شامل ۲۰ طرح عمرانی با اعتبار بالغ بر هشت میلیارد تومان و پنج طرح اقتصادی و تولیدی افتتاح شده و در اختیار شهروندان شهرستان گرمی قرار خواهد گرفت.

او افزود: در حوزه انرژی و برق هفت مورد با اعتبار ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، پروژه های طرح هادی بنیاد مسکن با اعتبار یک میلیارد تومان و آبیاری و مرمت قنوات با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان از جمله طرح های اقتصادی هستند که در هفته دولت به بهره برداری می رسند.

فرماندار گرمی با بیان این مطلب که ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار طرح های حوزه شهری افتتاحی در هفته دولت خواهد بود اظهار داشت: سرلوحه طرح ها و پروژه های اقتصادی استان و شهرستان احیا طرح های راکد و نیمه فعال است که در این حوزه نیز در هشت ماهه گذشته ۱۱ طرح راکد به بهره برداری رسیده است.

بهشتی تصریح کرد: احیا واحد تولید مرغ گوشتی ۳۷ هزار قطعه ای با ۷۰۰ میلیون تومان آورده شخصی و همچنین راه اندازی یک واحد پروار بندی ۳۰۰ راسی با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از جمله طرح های راکد احیا شده بودند که در هفته دولت بهره برداری گردیدند.

او اظهار داشت: بنیاد علوی نیز در شهرستان گرمی با اعطای تسهیلات ۸ درصدی به سرمایه گذاران فعالیت های خوبی برای توسعه زیر ساخت عمرانی شهرستان انجام داده است که در این راستا ۲۷ میلیارد تومان طرح مصوب کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان به بانک سینا معرفی گردیده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه از این تعداد ۴۱ میلیارد و ۴۶۹ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال با اشتغالزایی ۷۶ نفر پرداخت گردیده است گفت: تعمیر، تجهیز و نوسازی ۱۳ باب مسجد و ۹ باب مدرسه از دیگر فعالیت های بنیاد علوی در این شهرستان است.

بهشتی به طرح های افتتاحی در حوزه منابع آبی نیز اشاره کرد و خاطرنشان نمود: سد گیلارلو با اعتبار بالغ بر دو میلیارد تومان اعتبار در حال انجام است که با افتتاح این سد ۴۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: سد تازه کند انگوت با سرمایه گذاری ۷۶ میلیارد تومانی نیز از جمله طرح های افتتاحی در سفر ریاست جمهوری خواهد بود که تاکید براین است تا همزمان با افتتاح این طرح، تصفیه خانه و خط انتقال این سد که یک صد و ۱۵ روستا را تحت پوشش قرا خواهد داد نیز عملیاتی گردد.

انتهای پیام/