شمارش معکوس برای حضور رئیس جمهور در اردبیل شروع شده است.

شمارش معکوس برای حضور رئیس جمهور در اردبیل شروع شده است. میزان بهره‌مندی استان از فرصت سفر روحانی معلول نحوه آرایش جناح‌ها و نخبگان سیاسی-اجتماعی است. تعامل، همفکری و همگرایی تضمین کننده منافع حداکثری استان و تفرقه، اختلاف و سیاه‌نمایی زمینه‌ساز فرصت‌سوزی خواهد بود.

نقطه مشترک نخبگان سیاسی استان‌های توسعه یافته علی‌رغم تکثر سلایق سیاسی‌شان، فرصت‌شناسی و برنامه‌ریزی در جهت تحقق حداکثری منافع استانی در بزنگاه‌هاست. به عنوان مثال استان اصفهان در دولت‌های مختلف اعم از چپ و راست و وسط سهم قابل توجهی در کابینه‌ها داشته است. یا نمایندگان تبریز در دوره‌های مختلف مجلس شورای اسلامی سهم خود را در هیات رئیسه حفظ کرده‌اند.

گذر از منافع جناحی و اولویت دادن به منافع استانی درست زمانی که تعارض و تضاد در بین این دو ایجاد می‌شود ریشه رستگاری این استان‌ها بوده است. در مقابل غرق شدن در کشمکش‌های خطی، حزبی و جناحی بدون توجه جدی به آنچه که در متن استان جریان دارد، نظیر آنچه در اردبیل شاهدیم، فرصت‌سوزی و عقب ماندگی را به دنبال داشته است.

لذا درآستانه سفر رئیس جمهور به اردبیل شایسته است عموم سیاسیون و نخبگان استان روی مطالبات قابل اجرایی که از سال گذشته توسط استاندار اردبیل، کارشناسان دفتر ریاست جمهوری و مدیران دستگاه‌های اجرایی پخته شده، تمرکز کنند. در دستور کار قرار دادن «پروژه محوری» و پرهیز از مصوبات و برنامه‌ریزی‌های کلی و مبهم راهگشا خواهد بود.

آغاز عملیات روسازی پروژه راه‌آهن اردبیل با ریل‌گذاری ۸۰ کیلومتری مسیر از سمت اردبیل، اخذ اعتبارات مناسب برای توسعه بزرگراهی جاده‌های استان که ردیف‌های ملی‌شان با تلاش نمایندگان اخذ شده و تعیین تکلیف منطقه آزاد همراه با توسعه مناطق تحت پوشش استان می‌تواند دستاوردی ماندگار از سفر رئیس جمهور به اردبیل باشد.

انتهای پیام/

  • نویسنده : سیدمصطفی جمشیدی