نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت:باید با نگاهی نو به مساجد مساجد را به پاتوق فرهنگی جوانان تبدیل کنیم تا ناهنجاریهای مختلف اجتماعی در آن بررسی و محلی برای تحصیل علم شود

آیت الله سید حسن عاملی ظهر امروز در همایش روز جهانی مسجد در اردبیل اظهار داشت: نماز جمعه ،جماعت و مسجداز عنایت خدواند  متعال است ؛اگر مساجد خالی شود یعنی دین دچار تضعیف شده است ،ما برای حفظ  حیاتی اجتماعی دین وظیفه داریم پس باید مساجد خالی نگذاریم .
وی با اشاره به اینکه مسجد باید پایگاهی برای حوزه های فرهنگی تربیتی شود افزود:باید با نگاهی نو به مساجد مساجد را به پاتوق فرهنگی جوانان تبدیل کنیم تا ناهنجاریهای  مختلف اجتماعی در آن بررسی و محلی برای تحصیل علم شود

امام جمعه اردبیل با انتقاد از عدم برپایی نماز جماعت در برخی مساجد تصریح کرد:علمایی که نماز جماعت را برپا می کنند را باید تشویق مخصوص کرد زیرا اولین نشانه یک مسجد فعال برپایی نماز جماعت است و باید به قدری تبلیغات گسترده فرهنگی انجام که صفوف نماز به  هم  فشرده شود.
 نمایند ولی فقیه در استان اردبیل ابراز داشت : مساجد را محلی برای برپایی مراسم ختم نکنیم تا  برای کودکانمان این مکان مقدس چهره غم انگیز به خود بگیرد.

وی تاکید کرد: در مسجد  علمای دین و هیات امنا ناهنجاری های اجتماعی  را شناسی و برای حل معضلات آستین بالا بزنند و بایدکارهای امدادی همچون  ایجاد صندوق قرض الحسنه کمک به تامین مسکن و ازوداج جوانان در مسجد رونق یابد.

آیت الله سید حسن عاملی گفت : شبکه های اجتماعی همچون  اینیستاگرام اعصاب خردکن ترین ابزاری است که چشم و هم چشمی را رواج می دهد.

انتهای پیام/