نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: تحریم ایران باید درس عبرت بزرگی برای آمریکا باشد چرا که ملت‌های هوشمند تحریم را به فرصت و سکوی پرش تبدیل می‌کنند.

آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل اظهار داشت: تقوا در آیات و روایات عامل سعادت و رستگاری انسان و یکی از هدف‌های نزول قرآن معرفی شده و رعایت آن، مورد تأکید فراوان قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: امروز روز شهادت امام محدباقر در هفتم ذی الحجه سال ۱۱۴ قمری به دست هشام بن عبدالملک است. ما از سر صدقه آن بزرگوار، شیعه هستیم. آن امام همام و حضرت امام صادق(ع) احکام و معارف بیان نشده را بیان کردند و حجت را بر امت تمام نمودند و آیه «فَلِلَّـهِ الْحُجَّهُ الْبَالِغَهُ» را محقق کردند. ما در ادای حق آنها کوتاهی کردیم باید مجالس بزرگ برگزار و فضائل آن بزرگواران نقل گردد تا نسل جدید با ائمه خود آشنا شوند.

عاملی گفت: بزرگ ترین کار امام باقر، مبارزه با آثار تأویلات ویرانگر بنی امیه بود. معاویه با ۷۰ هزار منبر، دین را تأویل و دین جدید ساخته بود. خود حضرت تعبیر بسیار جالبی در این باب دارد. می فرماید «إنَّ الحَقَّ استَصرَخَنی وَ قَد حَواهُ الباطِلُ فی جَوفِهِ ، فَبَقَرتُ عَن خاصِرَتِهِ وَ اطَّلَعتُ الحَقَّ عَن حُجُبِهِ حَتَّى ظَهَرَ وَ انتَشَرَ ، بَعدَ ما خَفیَ وَ استَتَرَ» (عوالم العلوم و المعارف ص۲۱۶) یعنی حق در حالی که باطل آن را در شکم خود گرفته بود مرا به کمک طلبید و من پهلوی باطل را شکافتم و حق را از میان پرده های شکم آن درآوردم و پس از آن حق که پوشیده و پنهان بود آشکار و منتشر شد.

وی اظهار کرد: معنای این سخن این است که اگر امام نبود اسلام اموی تا آخر عمر دنیا به نام اسلام محمدی و ناب به خورد مردم داده می شد و حجت تمام نمی گشت و آیه «فَلِلَّـهِ الْحُجَّهُ الْبَالِغَهُ» محقق نمی‌شود و زحمت پیامبر هدر می شد. بی جا نیست که خداوند ۲۶۰۰ سال قبل از زمان امام باقر در تورات به بنی اسرائیل وعده ظهور ایشان را می‌دهد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها بیان کرد: تحریم ایران باید درس بزرگی برای آمریکا باشد؛ ملت‌های هوشمند تحریم را به فرصت و سکوی پرش تبدیل می‌کنند؛ زمانی آمریکا ایران را از جهت بنزین تحریم کرد و گفت هیچ کشوری حق فروش بنزین به ایران را ندارد.

عاملی افزود: محاسبه آنها این بود که با نایاب شدن بنزین در جایگاه ها و هجوم ملت برای ذخیره بنزین، هزار و یک مشکل برای حکومت ایران درست خواهد شد.اما همین اقدام ناشیانه باعث شد که قرارگاه خاتم الانبیاء با آینده نگری ستودنی پالایشگاه بزرگ خاورمیانه یعنی ستاره خلیج فارس را راه اندازی کرد و با تولید ۳۶۰ هزار بشکه بنزین روزانه نه تنها ایران در تولید بنزین خودکفا شد، بلکه در اتفاقی استثنایی این هفته نهم مرداد برای اولین بار بنزین صادراتی در بخش بین المللی بورس انرژی ایران از طرف پالایشگاه خلیج فارس عرضه شد و به ۱۰ کشور با قیمت هر تن ۵۸۱ دلار فروخته شد.

وی اظهار کرد: این دستاورد بزرگ سپاه را که در شرایط تحریم صورت گرفته به سپاه معظم و به ملت بزرگ ایران تبریک می‌گوییم؛ آمریکا اگر از این موقعیت خون بگرید کم است؛ به آمریکا می‌گوییم از ما عصبانی باش و از عصبانیت بمیر! قطعا قیافه بولتون و پمپئو در این ماجرا بسیار دیدنی است و تازه این اول کار است امروز روزانه ۹۰ میلیون لیتر بنزین در ایران تولید میشود و حسن کار این است که این تولید همه توسط متخصصان داخلی صورت گرفته است در حالی که در زمان طاغوت یک قطره هم بنزین بومی نداشتیم.

وی افزود: این هفته برای نخستین بار ۱۰ هزار تن بنزین با استاندارد بسیار ویژه بین‌المللی در بخش بین‌الملل بازار بورس عرضه شد و به کوری چشم آمریکا و تحریم‌کنندگان همه آنها به فروش رفت از همین جا می توان فهمید که چرا آمریکا سپاه را تحریم کرد و به خوبی می‌توان فهمید که چرا آمریکا از زبان چند مزدور داخلی می گوید که سپاه باید به پادگان برگردد.

امام جمعه اردبیل گفت: سپاه آمریکا را در تحریم ناکام گذاشته و بزرگترین عامل و اصلی‌ترین عامل ضربه گیری تحریم های آمریکا علیه ایران است. بسیاری از فازهای عسلویه و پروژه های بزرگ نفتی در آنجا بعد از ترک توتال توسط سپاه راه اندازی شده است. پالایشگاه ستاره خلیج فارس تیری زهرآلود در چشم آمریکاست. احداث این پالایشگاه در سال ۸۵ شروع شد ولی پیشرفت نداشت تا اینکه در بهمن ۸۹ سپاه آن را به دست گرفت و با سرعت این پالایشگاه را تکمیل کرد.

عاملی بیان کرد: این پالایشگاه شاهکار مهندسی و صنعتی ایران است که به دست مهندسان ایرانی و بدون حضور متخصص خارجی راه اندازی شده است. سپاه فاز اول آن را در اردیبهشت ۹۶ و فاز دوم را در تیرماه ۹۷ راه اندازی کرد یعنی درست در زمانی که آمریکا به دنبال تحریم فروش بنزین به ایران بود و فاز سوم را نیز در بهمن ۹۷ به بهره‌برداری رساند و حالا فاز چهارم را در دست ساخت دارد.

وی افزود: تحریم نه تنها در صنعت نفت و گاز بلکه در سایر عرصه ها نیز کشور ما را به خودکفایی رسانده است. اگر آمریکا می‌خواهد اثر تحریم بر ملت ها را بداند به یمن نگاه کند. این کشور از جهت دفاعی ضعیف‌ترین کشور منطقه بود و حالا در اثر تحریم و هجوم وحشیانه آل سعود قوی ترین کشور عربی از جهت پهپاد و موشک بومی است و آل سعود به شدت پشیمان است که چرا با حمله به یمن یک قدرت و دشمن وحشتناک را در بیخ گوش خودش با دست خودش درست کرد.

وی ادامه داد: یمن قدرتمند قبل از عربستان خطر جدی برای اسرائیل است و این مسأله خواب را از چشم آمریکایی ها و اروپایی ها ربوده و جایگاه مقاومت و ایران را به طور فوق‌العاده بالا برده است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌ها گفت: از بیستم این ماه بنزین کارتی می‌شود بدون این که قیمت تغییر پیدا کند. این کار دولت محترم بسیار ارزشمند است و بر رسانه‌ها مخصوصا رسانه ملی واجب است علت آن را برای ملت بزرگ، خوب تبیین کنند. بدون این کارت، بنزین که سرمایه ما و نسل‌های آینده است به کشورهای همسایه قاچاق می‌شد. یک لیتر بنزین در ترکیه، اقلیم کردستان عراق، افغانستان و پاکستان حدود ۱۶ هزار تومان است اگر کسی موفق به قاچاق چند هزار لیتر در روز شود ماهانه و سالانه به ثروت بسیار هنگفتی دست پیدا می‌کند و این تاراج آشکار ثروت ملت است.

وی بیان کرد: هیچ ملتی و دولتی سرمایه‌های خود را اینگونه از دست نمی‌دهد دشمنان ما از این بی خیالی ما بسیار خوشحال بودند و از کارتی شدن آن ماتم گرفته‌اند. مصرف بنزین در روزهای تعطیل روزانه تا ۱۲۰ میلیون لیتر رکورد زده است که در دنیا بی نظیر است. این اسراف مخصوص ماست و در هیچ کشوری اینگونه نیست. حالا بعد از کارتی شدن ملاحظه خواهید کرد قطعاً تا ۷۰ میلیون لیتر در روز پایین خواهد آمد و آن زمان فهمیده خواهد شد که در سالهای گذشته چقدر ثروت کشور در اثر بی توجهی دولت و مجلس از جیب ملت خارج شده است.

عاملی در بخش دیگری از خطبه ها اظهار کرد: هفته گذشته حضرت اباعبدالله الحسین قدرت نمایی عظیمی انجام داد. یک نوکر دربار امام حسین از دنیا رفت اجتماعات بی نظیر صورت گرفت. در نماز مرحوم منصوری، در تشییع او و در مجالس ترحیم او اجتماع جمعیت واقعا حیرت آور بود. این اجتماع نشان می‌دهد که ملت ما، ملت حسینی است و عشق و محبت حضرت اباعبدالله تمام وجود ملت ما را تسخیر کرده است. اجتماعات محرم، تاسوعا، عاشورا و راهپیمایی اربعین نشان می دهد که هویت در این کشور هویت دینی و حسینی است.

وی گفت: همت و شرکت عزیزان آذری از کشور آذربایجان نیز بسیار معنی دار بود و آنهایی که نتوانستند شرکت کنند به طور مدام از طریق واتساپ عرض تسلیت می‌فرستادند. یک آذری به من زنگ زد و گفت دیشب نخوابیده ام یکسره گریه کردم؛ سپس گفت «اوغول وار اِودن گدر / اوغول وار ایل دن گدر» و آقای منصوری از قسم دوم بود.

امام جمعه اردبیل افزود: از کشور آذربایجان بارها به اینجانب اعلام کردند که در سطح وسیعی مجلس گرفته ایم، برای ایشان نماز وحشت خوانده ایم، در نماز جمعه ها او را ذکر کرده ایم و مصر بودند که اگر مراسم ۷ هست شرکت کنند و عده ای از آنها از مراسم چهلم سوال می‌کردند و عجیب این است که آذری های مقیم روسیه که از مشهد بر می گشتند فقط به خاطر زیارت مزار ایشان مسیر خود را به اردبیل تغییر دادند.

وی اظهار داشت: ما از این همت بزرگ، یک حقیقت بسیار نفیس کشف می‌کنیم و آن اینکه آذربایجان کشور امام حسین است و نسل جدید در آذربایجان نسل حسینی است و این آینده خوبی را نوید می دهد. آنهایی که دنبال هویت های دیگر هستند باید به این نکته توجه کنند که روی آب می نویسند و در مشک سوراخ می‌دمند.

وی همچنین گفت: از اهالی ارومیه، تبریز، زنجان، کرج و از اهالی شهرستان‌های استان که مراسم مستقل برپا و به ساحت قدسی حضرت اباعبدالله عرض ادب و از این خادم خالص تجلیل کردند صمیمانه تشکر می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: این هفته یک اقدام بسیار مثبت اقتصادی در استان صورت گرفت. با درایت و تلاش مدیریت ارشد استان، مدیران عامل بانک های ملی، کشاورزی، صادرات، پست بانک، سپه، توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید و موسسه اعتباری ملل در استان حاضر شدند و خوشبختانه هفت هزار میلیارد تومان برای صنعت در چهار محور سرمایه در گردش، قعال کردن واحد های راکد، سرمایه ثابت برای احداث و تسهیلات برای توسعه تصویب و همچنین ۷۰۰ میلیارد تومان برای پروژه های عمرانی تأمین شد.

وی ادامه داد: این نخستین بار است که در کشور مدیران بانک‌ها در یک استان حاضر می شوند. رئیس جمهور در تبریز بود، معاونین بانک‌ها آنجا رفته بودند و مدیران بانک‌ها به اردبیل آمده بودند. این نهایت درایت است. من از این جهت از مدیریت ارشد استان به جد تشکر می‌کنم.

عاملی بر اهمیت روزه هشتم و نهم ذی الحجه و احیاء شب عید و مخصوصا بر نماز عید اضحی تأکید کرد و گفت: عید فطر مقدمه برای عید اضحی است.

وی همچنین از خیرینی که آماده ذبح قربانی و تقسیم آن بین مستمندان هستند، تشکر کرد.

انتهای پیام/