استاندار اردبیل گفت: کارخانه چرم مغان در غالب پارک علم و فناوری به چرخه تولید باز می‌گردد و ظرفیت ایجاد اشتغال تا ۳ هزار نفر را دارد.

اکبر بهنام جو ظهر امروز در حاشیه بازدید از کارخانه چرم مغان اظهار کرد: کارخانه چرم مغان اردبیل سال قبل با ظرفیت بسیار محدود چند بار راه‌اندازی شد، اما به دلیل وجود مشکلات مجدد تعطیل شد.

وی افزود: طبق مذاکره انجام شده با صاحب کارخانه چرم مغان قرار شد که این مکان به عنوان یک مرکز علم و فناوری تبدیل شود که این موضوع باعث می‌شود تا اشتغال‌زایی خیلی بیشتری نسبت به قبل ایجاد شود.

استاندار اردبیل گفت: علاوه بر فعالیت در حوزه دانش بنیان، در حوزه تولید صنایع بالا دستی چرم از جمله کیف، کفش و.. نیز این کارخانه پیشگام خواهد بود، همچنین تولید این صنایع بر خلاف صنایع پایین دستی تولید چرم مشکلات زیست‌محیطی ایجاد نمی‌کند.

بهنام جو تصریح کرد: کارخانه چرم مغان در غالب مرکز علم و فناوری از امسال شروع به فعالیت می‌کند و با توجه به پتانسیل موجود از جمله فضای مناسب و زمین ۱۶ هکتاری این کارخانه قابلیت اشتغال‌زایی برای ۳ هزار نفر را دارد که امیدواریم هر سال حداقل ۳۰۰ نفر جذب این واحد تولیدی شوند.

وی در خصوص کارخانه کریستال منطقه ویژه اقتصادی نمین عنوان کرد: کار‌های ساختمانی این پروژه پیشرفت خوبی داشته است و همچنین کار‌های بانکی این واحد تولیدی نیز حداکثر تا یک ماه به پایان می‌رسد و به زودی شاهد بهره‌برداری از این کارخانه خواهیم بود.

استاندار اردبیل گفت: سرمایه‌گذار کارخانه کریستال نیز اقدامات خوبی را در خصوص فراهم سازی خط تولید انجام داده و در حدود ۴۰ درصد خط تولید در خارج از کشور آماده شده است و اگر با این سرعت امورات بانکی و ساختمانیش پیش رود تا آخر سال جاری شاهد افتتاح این کارخانه خواهیم بود.

بهنام جو در خصوص میزان سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال کارخانه کریستال منطقه ویژه اقتصادی نمین تشریح کرد: این پروژه با سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیارد تومانی به بیش از هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.