سرپرست معاونت عمرانی استانداری اردبیل گفت: در حال‌حاضر وضعیت ایمنی بازار تاریخی اردبیل نگران کننده است و باید در این زمینه اقدامات اساسی صورت گیرد.

مسعود امامی‌یگانه ‌در کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار داشت: وضعیت بازار تاریخی اردبیل در حال حاضر از لحاظ ایمنی نگران کننده است و نیاز است اقدامات اساسی و لازم برای ایمنی این بازار تاریخی اردبیل صورت گیرد.

وی با اشاره به آتش سوزی بازار تاریخی تبریز گفت: این حادثه یک هشدار جدی برای مسئولان استان اردبیل است چرا که در صورت حادثه احتمالی در بازار اردبیل امکان اطفای حریق بسیار سخت و دسترسی به سختی امکان‌پذیر است.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری اردبیل تصریح کرد: باتوجه به اینکه بازار اردبیل یکی از بازارهای تاریخی است و مردم نیز به طور روزمره در این بازار حضور دارند نیاز است تا قبل از وقوع حادثه‌ای اقدامات ایمنی در این مکان انجام شود تا در صورت هرگونه حادثه احتمالی تلفات آنچنانی صورت نگیرد.

امامی گفت: حفظ بناهای تاریخی برای ما بسیار حائز اهمیت است و در این زمینه دستگاههای مربوطه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند تا این بناهای تاریخی حفظ شود.

وی یکی از ظرفیت‌های استان اردبیل را بخش گردشگری عنوان کرد و افزود: باید از این ظرفیت برای توسعه اقتصادی استان استفاده شود تا اردبیل در مسیر رشد و توسعه قرار گیرد.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری اردبیل بیان کرد: فراهم کردن زیرساختهای گردشگری نیز اولویت اساسی است که با برنامه‌ریزی اساسی این زیرساختها فراهم می‌شود تا سرمایه‌گذاران  بدون هیچ دغدغه‌ای در منطقه سرمایه‌گذاری کنند.

انتهای پیام/