مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: هزینه ای که برای احداث پروژه چهار خطه گرمی – بیله سوار مورد نیاز هست حدود 2000 میلیارد ریال اعتبار می باشد.

محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در بازدید از محور گرمی – بیله سوار با اعلام این مطلب افزود: طرح چهار خطه کردن جاده اردبیل – بیله سوار از سه راهی صحرا به گرمی و از گرمی به بیله سوار تقسیم بندی شده که بین سه راهی صحرا تا گرمی سه قطعه عملیات اجرایی در حال انجام است که یک قطعه از آن در سفر ریاست محترم جمهور به استان برنامه ریزی شده تا مورد افتتاح و بهره برداری قرار گیرد.

وی گفت: بعد از شهرستان گرمی به سمت بیله سوار باز دو قسمت است یک قسمت از بیله سوار تا گوگ تپه که پیمانکار انتخاب و فعال هست و عملیات اجرایی در حال انجام می باشد اما بین گرمی تا سه راهی گوگ تپه که در حدود ۴۷ کیلومتر در حال ارزیابی پیمانکار هست ۱۴ آبان انجام خواهد شد و بعد از آن فرآیند انتخاب پیمانکار عملیاتی خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: احداث هر کیلومتر بزرگراه نزدیک ۴۰ میلیارد ریال هزینه دارد و هزینه ای که برای احداث پروژه چهار خطه  گرمی – بیله سوار مورد نیاز هست حدود ۲۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار می باشد.

حیدری ادامه داد: در خصوص تامین اعتبار مورد نیاز پروژه ، استاندار اردبیل و نمایندگان شهرستانهای گرمی – بیله سوار و پارس آباد قول مساعد داده اند هرچه توان دارند در راستای توسعه منطقه منابع لازم را تامین فرمایند. لازم به ذکر است پیگیری امامان جمعه شهرستانهای گرمی – بیله سوار علی الخصوص دکتر سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان در خصوص اجرای این پروژه خیلی تاکید داشته اند.

وی گفت: احداث چهار خطه گرمی – بیله سوار نقش به سزایی در توسعه و آبادانی شهرستان های بیله سوار ، گرمی و منطقه خواهد داشت و انشالله امیدواریم با انتخاب پیمانکار توانمند و شایسته شرمنده مردم منطقه بیله سوار و گرمی نباشیم.