معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: عدم اجرای مصوبات کمیته حمایت قضایی منجر به پیگرد کیفری می‌شود.

یوسف خدادادی عصر امروز در جلسه کمیته حمایت قضایی استان اردبیل اظهار داشت: دو نکته در جلسه امروز وجود داشت که یکی از آنها در مورد متقاضی بود که مخترع ساخت کمباین حبوبات است، مصوبه‌ای داشتیم درراستای حمایت از این سرمایه‌گذار، اینگونه افراد باید از سوی مسئولین به درستی راهنمایی و حمایت شوند.

وی بیان کرد: درخصوص بانک‌ها هم دو نکته وجود دارد، نکته اول اینکه متاسفانه نحوه محاسبه بانک‌ها درخصوص سود و جرائم که به سرمایه‌گذاران اعلام می‌کنند، کاملا مغایر با ضوابط و قوانین بانک مرکزی است، بنابراین هروقت ما پرونده‌ای را به کارشناس رسمی ارجاع می‌دهیم بدهی که بانک اعلام می‌کند با بدهی که کارشناس محاسبه می‌کند تفاوت فاحشی دارد.

خدادادی تصریح کرد: این یک مشکل کشوری است و باید به صورت سراسری حل شود چرا که ضربه مهلکی را به تولید و سرمایه گذاری در کشور وارد می‌کند

وی بیان کرد: نکته دیگر بحث اجرای مصوبات است، مصوبات کمیته حمایت قضایی لازم‌الاجرا است و همه‌ی مسئولین باید بدون تلف کردن وقت این مصوبات را اجرا کنند و عدم اجرای مصوبات منجر به پیگرد کیفری می‌شود، با مسئولینی که به مصوبات این کمیته عمل نکنند برخورد قضایی می‌شود.

معاون دادگستری استان اردبیل گفت: البته ما امیدواریم که کار به برخورد قضایی نکشد و مسئولین محترم در راستای حمایت از سرمایه گذاری و تولید تلاش خود را به بهترین نحو انجام دهند.

پنج پرونده در این جلسه مطرح شد که همه آن‌ها مشکلاتی با بانک‌های مختلف داشتند، اعضای کمیته تصمیمات مقتضی در راستای حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران را در این جلسه اتخاذ کردند.