سخنگوی شورای اسلامی استان اردبیل گفت: شهرستان گرمی جزء 31 منطقه حاد و بحرانی کشور از سوی امور اجتماعی وزارت کشور معرفی شده که زنگ خطر را برای مسئولان استانی و شهرستانی به صدا درآورده است.

بهمن قهرمانزاده در نشست اعضای شورای اسلامی استان اردبیل با مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: تعامل و همکاری شورای شهرستان گرمی با کمیته امداد در حد مطلوب و مناسب است به طوری که ما در راستای جمع‌آوری زکات فطریه و توزیع آن در بین نیازمندان جزو شهرستان‌های پیشرو هستیم.
وی با اشاره به اینکه مصوبات شورای زکات در این شهرستان به خوبی اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از مصوبات این شورا در سال‌های اخیر مغفول مانده بود که ما با نامگذاری یکی از میادین شهر گرمی به نام میدان زکات این مصوبه شورای زکات را عملیاتی کردیم.
نماینده شورای شهرستان گرمی در شورای استان اردبیل به اقدامات مناسب مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل و گزینش مدیران با وسواس و دقت خاص در شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: با روی کار آقای دشتی با تجارب و سوابق غنی تکریم ارباب رجوع به وضوح در ادارات کمیته امداد در شهرستان‌ها مشهود است به طوری که با برچیده شدن نگاه حقارتی به افراد تحت پوشش کمیته امداد این افراد صاحب منزلت و کرامت شده‌اند
بهمن قهرمانزاده به اقدام کمیته امداد در رسیدگی به وضعیت محرومان و توجه به معیشت آنان به عنوان یک اقدام مناسب از سوی این نهاد حمایتی اشاره کرد و افزود: با دستور مستقیم  رئیس کمیته امداد تا زمانی که مستمری مددجویان پرداخت نشود، کارمندان حق دریافت حقوق خود را ندارد و بنده این را به عنوان یکی از اعضای کمیته‌های خیرین در کمیته امداد شهرستان گرمی به عینه شاهد هستم.
سخنگوی شورای اسلامی استان اردبیل واگذاری امور به مردم را یک حرکت شاخص از سوی کمیته امداد در راستای شفاف‌سازی و اعتمادسازی بین مردم اعلام و تصریح کرد: توانمندسازی و اشتغال مددجویان توسط بنیاد علوی و ستاد فرمان امام (ره) در شهرستان گرمی وارد فاز عملیاتی شده است که امیدواریم با استمرار این اقدامات در گرمی چهره محرومیت از این شهرستان برچیده شود. 
قهرمانزاده به عمق محرومیت شهرستان مرزی گرمی و غفلت تاریخی به این منطقه اشاره کرد و افزود: براساس شاخص‌ها و ارزیابی معاونت امور اجتماعی وزارت کشور این شهرستان در بین ۳۱ منطقه محروم کشور قرار گرفته که ضرورت دارد با برنامه‌ریزی مسئولان کشوری و استانی در یک برنامه میان مدت و بلندمدت بتوان آثار این محرومیت را به حداقل رساند.
با تاکید بر پرهیز از سیاسی‌کاری در برخی از ادارات به ویژه نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی در شهرستان‌هایی نظیر گرمی بیان کرد: شهرستان گرمی سال‌هاست از محرومیت مزمن رنج می‌برد که انتظار می‌رود کمیته امداد که به صورت مستقیم با مردم سر و کار دارد و به مشکلات آنان واقف است از این گونه حرکات دوری کرده و به معنای واقعی در کمک‌رسانی به مددجویان در صف مقدم قرار گیرد.
وی مردم را ولی نعمتان انقلاب دانست و گفت: مهمترین رسالت نهادهای حمایتی کمک و مساعدت برای افزایش رفاه و ارتقای معیشت مردم است و این نهادها باید به دور ازفضای سیاسی، حزبی و جناحی خدمت بی‌منت را به مردم را در دستور کار قرار دهند.
نماینده شورای شهرستان گرمی در شورای استان اردبیل به جمعیت ۵۴ هزار نفری شهرستان محروم گرمی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۳۰ درصد مردم گرمی در قالب ۱۸ هزار نفر تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد قرار دارند.
قهرمانزاده با اشاره به عمق محرومیت گرمی و قرار گرفتن این شهرستان در
 ردیف ۳۱ منطقه محروم کشور بیان کرد: محرومیت حاد این منطقه و پائین بودن سرانه درآمدی مردم آن به حدی است که در حال حاضر ۳۰ درصد جمعیت این شهرستان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند.
سخنگوی شورای اسلامی استان اردبیل حضور بنیاد مستضعفان را در اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی در گرمی شاهد عینی این محرومیت اعلام و خاطرنشان کرد: در حال حاضر طرح‌های خوبی توسط بنیاد مستضعفان و نهادهای زیرمجموعه آن در حال اجراست که با به ثمر نشستن آن بخشی از این محرومیت‌های مزمن رفع خواهد شد.
قهرمانزاده با تاکید بر اینکه مسئولان استان باید با حساسیت ویژه به این منطقه نگاه کنند، ادامه داد: با تورمی که در سال‌های اخیر در کشور رخ داده اجاره بهای مسکن در این شهرستان چهار برابر افزایش داشته به طوری که برای یک خانواده تحت پوشش کمیته امداد تامین این مبلغ بسیار سخت به نظر می‌رسد.
وی با انتقاد از نحوه تحت پوشش قرار دادن افراد نیازمند در بدنه کمیته امداد بیان کرد: الگوهای کمیته امداد برای تحت پوشش قرار دادن خانواده‌های نیازمند باید تغییر یابد چرا که حمایت از زنان مطلقه خود یکی از بسترهای تشویق به امر مذموم طلاق است که به نظر می‌رسد در این رویه باید کمیته امداد اصلاح اساسی را در حمایت از زنان و خانواده‌های نیازمند انجام دهد.
قهرمانزاده همچنین تصریح کرد: در نحوه وام دادن به مددجویان نیز کمیته امداد دچار تبعیض رفتاری شده و در حالی که باید از خانواده‌های نیازمند از طریق پرداخت وام حمایت کند این پرداختی‌ها مورد سوءاستفاده برخی از افراد سودجو قرار گرفته است.