این روزها اتفاق مهم و مبارک ایجاد شهرک صنعتی مشترک ایران و جمهوری آذربایجان تیتر خبرگزاری های مهم ایران و جمهوری آذربایجان شده است.

این روزها اتفاق مهم و مبارک ایجاد شهرک صنعتی مشترک ایران و جمهوری آذربایجان تیتر خبرگزاری های مهم ایران و جمهوری آذربایجان شده است.
و خبری ناخوشایند برای کشورهای معاند ایران.
ایجاد این پروژه مهم در شهرستان گرمی با توجه به قرارگیری در منطقه جغرافیایی حساس میتواند از منطقه آزاد نیز تاثیر بیشتری در توسعه وضعیت معیشتی مردم شهرستان داشته باشد.
در این پروژه نظر به معافیت مالیاتی، نیروی کار و قیمت ارزان حامل های انرژی در ایران برای سرمایه گذاران ایرانی و خارجی میتواند جذابیت خاصی داشته باشد همچنین با توجه به تحریم های ظالمانه وضع شده علیه کشور عزیزمان ایران فرصتی مناسب برای دور زدن تحریم ها و افزایش ارز آوری میباشد. ایجاد این پروژه ملی میتواند ارزش افزوده زمین های کشت دیم و بایر شهرستان را بالا برده و زمینه اشتغال هزاران نفر از جوانان منطقه را مهیا سازد. شهرستان گرمی میتواند با توجه شرایط آب هوایی مناسب با ایجاد صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی و شهرکهای گلخانه ای سهم مهم و بزرگی از قوت غذایی کشورهای اروپایی منطقه به ویژه مناطق سردسیر روسیه داشته باشد.
از طرفی با ایجاد این پروژه مهم شاهدفر مسئولین کشورمان و مسئولین وزارت اقتصادی جمهوری آذربایجان بوده ایم که میتواند زمینه ساز رفت آمد بیشتر مسئولین و نگاه عمیق دولت به شهرستان محروم گرمی می باشد.
ناگفته نماند که شهرستان های اطراف گرمی با این خبر شوکه شده و در تلاش برای حذف و انتقال این پروژه پولساز را دارند که ضمن سپاس از زحمات مسئولین، همت اهالی محترم شهرستان گرمی را نیز می طلبد که جهت به بار نشستن و بهره وری حداکثری از این فرصت تکرار نشدنی همپای مسئولین باشند.

  • نویسنده : کاوه شهباززاده