نماینده مردم گرمی در مجلس گفت:در حالی که ظرفیت های زیادی در مناطق کشور برای پرداختن به این مهم و درآمدزایی وجود دارد اما گردشگری کشاورزی مغفول مانده است.


به گزارش ندای شمالغرب اردبیل، نماینده مردم گرمی در مجلس گفت:در حالی که ظرفیت های زیادی در مناطق کشور برای پرداختن به این مهم و درآمدزایی وجود دارد اما گردشگری کشاورزی مغفول مانده است.

سید حمایت میرزاده اظهار داشت: در حالی که ظرفیت های زیادی در مناطق کشور برای پرداختن به این مهم و درآمدزایی وجود دارد اما گردشگری کشاورزی مغفول مانده است.

وی افزود: به عنوان مثال در گرمی مغان فضای فوق العاده زیبا و بی نظیری وجود دارد که قابلیت تبدیل به قطب گردشگری کشاورزی را دارد اما متاسفانه این ظرفیت ها را نتوانستیم به دنیا معرفی کنیم.

نماینده مردم گرمی در مجلس گفت: فرآیند و مراحل کاشت، داشت و برداشت به اندازه ای زیبا است که گردشگران زیادی علاقه مند هستند صفر تا صد این فرآیندها و همچنین همدلی و هماهنگی میان کشاورزان را از نزدیک مشاهده کنند؛ البته فرآیند دامداری و دامپروری و مهمتر از این تولید لبنیات نیز می تواند برای گردشگران بسیار جذاب باشد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در اغلب استان های شمال غرب و غرب کشور پتانسیل و ظرفیت های زیادی وجود دارد که می توانند به قطب گردشگری کشاورزی تبدیل شوند البته متاسفانه رسانه های جمعی به ویژه صدا و سیما برنامه های مناسبی برای معرفی این ظرفیت ها ندارند.

 میرزاده یادآور شد: ارتقای زندگی در روستاها و همچنین کنترل مهاجرت و حاشیه نشینی مستلزم توجه به صنعت گردشگری کشاورزی در روستاها است در این رابطه برخی روستاییان به دلیل وضعیت نامناسب اقتصادی و معیشتی به اجبار روستاها را ترک و به مرکز استان ها و کلان شهرها مهاجرت کرده و به حاشیه نشینی، دستفروشی و مشاغل کاذب روی می آورند در حالی که توجه به گردشگری کشاورزی می تواند درآمد پایدار را برای کشاورزان به همراه داشته و عاملی موثر برای جلوگیری از مهاجرت آنان  شود.

انتهای پیام/