رییس پلیس فتا استان اردبیل از دستگیری زوج متخلف که اقدام به راه‌اندازی وب‌سایت شرط‌بندی و قمار آنلاین در اردبیل کرده بودند، خبر داد.

به گزارش آذرمغان، علی قهرمان طالع گفت: طی پایش فضای مجازی توسط تیم رصد پلیس فتای استان کارشناسان متوجه وب‌سایتی شدند که عاملان آن اقدام به شرط‌بندی و قمار آنلاین می‌کردند.

وی افزود: گردانندگان این سایت‌ها با وعده‌ میلیونر شدن یک ‌شبه اقدام به پهن کردن دام برای طعمه‌های خود کرده و با فریب دادن جوانان از آنها کلاهبرداری می‌کردند.

وی با بیان اینکه ماموران پلیس فتا بلافاصله با بررسی فنی سرنخ‌ها، مستندات قابل‌توجهی جمع‌آوری کردند، اظهارداشت: حتی مجرم یا مجرمین این سایت با عضوگیری در شبکه‌های اجتماعی خارجی مختلف با شماره‌های مجازی و دیگر کشورها اقدام به اجاره کارت‌های بانکی کاربران نیز می‌کنند.

رییس پلیس فتا استان اردبیل بیان‌کرد: کارآگاهان سایبری با جمع‌بندی مستندات دیجیتال به‌ دست‌ آمده به ۲ نفر مظنون و با انجام  هماهنگی‌های لازم متهمین در یکی از شهرستان‌های استان اردبیل دستگیر شدندند.

قهرمان طالع اضافه کرد: با دستگیری متهمین مشخص شد که آنها زن و شوهر بوده و به‌ صورت کاملا هماهنگ و هوشمندانه اقدام به راه‌اندازی سایت قمار کرده‌اند.

وی با بیان اینکه سایت‌های شرط‌بندی حتی برای حفظ مخاطبان، افزایش سرمایه‌گذاری و جلب اعتماد آنها چندین بار اقدام به واریز وجه به‌ عنوان جایزه برنده شدن می‌کنند، ادامه داد: این سایت‌ها با وعده‌ و وعیدهای میلیونر شدن یک‌شبه، اقدام به پهن کردن دام برای مردم کرده و پس از جذب منابع مالی کافی در سر فرصت از محیط اینترنت محو می‌شوند.

وی به کاربران توصیه کرد: به سمت این‌گونه سایت‌ها نرفته و در صورت مشاهده چنین مواردی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir اطلاع دهند.

انتهای پیام/