بی مقدمه باید گفت حیات گرمی مغان بلحاظ سیاسی در خطر است و اگر اکنون می گوییم ما به نماینده ای ملی و با روابط بسیار بالا نیاز داریم گزاف نگفته ایم.

بی مقدمه باید گفت حیات گرمی مغان بلحاظ سیاسی در خطر است و اگر اکنون می گوییم ما به نماینده ای ملی و با روابط بسیار بالا نیاز داریم گزاف نگفته ایم. انتخابات یک محک و آزمون مهم برای همه ما است و تنها تفاوتش این است که اگر در این آزمون مردود شویم ضرر و زیانش گریبان همه ما و آینده شهرستان را خواهد گرفت.

این روزها که موضوعات انتخاباتی در جای جای این شهر از برگزاری جلسات شبانه تا نقل قول های محافل رونق گفته است باید برخی نکاتی که لازمه برگزاری انتخابات سالم و پرشور است رعایت کنیم.

گرچه انتخابات پرشور به جوهای هیجانی اش بسته است اما ایجاد شور و شوق نباید با تخریب رقبای انتخاباتی بدست آید که شوربختانه به این مهم در گرمی مغان کمتر توجه می شود. تخریب جناح مقابل و نه نقد منصفانه به هیچ وجه دیدگاه مثبتی در میان مردم ایجاد نمی کند و حتی باعث صدمه زدن به کاندیدای خود نیز می شود.

موضوع مهم دیگر این است که برخی افراد تنها با تعصب و بدون دید کافی از آینده شهرستان نسبت به جانبداری از کاندیدای خاص و تخریب دیگر کاندیداها اقدام می کنند. طبعا چنین موضوعاتی از منطق بدور است و هیچ کاندیدایی نیز این شیوه را برای بالا بردن جایگاه خود نمی پسندد و اگر چنین نباشد قطعا باید به اصالت این کاندیدا شک کرد!!

هرجایی شاهد مسایل تعصبی هستیم براحتی می توان دید عقل و منطق کنار می رود و در موضوعات سیاسی نیز این مهم دوچندان خود را نشان می دهد. اگر مسایل تعصبی و قومیتی را کنار بگذاریم قطعا با دیدی وسیع تر و عقلانی تر می توانیم تشخیص دهیم کدام کاندیدا برای آینده شهرستان می تواند مثمر ثمر باشد.

قطع ویقین کاندیداهای فعلی انتخابات پیش روی مجلس از نخبگان و ظرفیت های منطقه گرمی مغان هستند و وجودشان مایه افتخاری برای ما اهالی این شهرستان است. اما با توجه به شرایط حساس گرمی و لزوم استفاده صحیح از جایگاه نمایندگی برای توسعه و آبادانی انتخاب فردی که قابلیت های بهتری نسبت به سایرین دارد باید مورد توجه قرار گیرد.

همه کاندیداها افتخارند اما در توان علمی و عملی آن ها تفاوت است و وظیفه ما مردم است این تفاوت ها را پیدا کرده و کاندیدایی در طراز و نام گرمی مغان بیابیم. از سوی دیگر باید در نظر داشته باشیم گرمی دیگر فرصتی برای آزمون و خطا ندارد و باید در سریعترین زمان کاندیدای منتخب بر اسب وکالت سوار شده و بتازد.

داشتن ارتباط قدرتمند در پایتخت و همچنین ارتباط با مسولان رده بالای نظام برای دریافت امتیازهایی برای شهرستان از دیگر موضوعاتی است که باید به این مهم توجه داشت. قطع و یقین وجود ارتباط عمیق برای پیشبرد اهداف توسعه سریعتر خواهد بود و در کنار توجه به علاقه وی به موطن مادری که دلسوزانه پیگیر حل مشکلات باشد باید مورد توجه باشد.

با قرار دادن این پازل ها در کنار یکدیگر به راحتی می توان در بین کاندیداهای فعلی به نتیجه مورد نظر رسید. ولی اسماعیلی که در محافل با عنوان حاج ولی می شناسند از یک سو برای موطن مادری خود دل می سوزاند و سال ها دنبال راه هایی برای بهبود زندگی مردم و افزایش امکانات گرمی مغان بوده است.

از سوی دیگر ارتباط موثر وی در مرکز کشور با شخصیت های برتر می تواند راهگشای اخذ امتیازات ویژه ای برای گرمی مغان باشد و مهمتر از همه تجربه نمایندگی نیز داشته و از همه پیچ و خم های مجلس و وزارتخانه ها آشنا است و این خود یک موضوع مهم برای گرمی مغان است.

  • نویسنده : علی قاسمیان