مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: طرح‌های نیمه‌تمام مسکن‌مهر در استان اردبیل سریع‌تر تکمیل می‌شود تا پرونده مسکن مهر امسال بسته شود.

به گزارش آذرمغان به نقل از تسنیم، محبوب حیدری ظهر امروز نشستی با مسئولان استان اردبیل اظهار داشت: تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر در استان با رفع نواقص و ایرادات موجود انجام شده و با تحویل به متقاضیان پرونده مسکن مهر استان امسال بسته می‌شود.

وی افزود:  از ۴۱ هزار و ۳۷۸ واحد مسکن مهر اجرایی در استان ۳۹ هزار و ۲۴۹ واحد به متقاضیان واگذار شده و هزار و ۳۱۷ واحد نیز آماده تحویل شده است و ۸۱۲ واحد دیگر از مسکن‌مهر باقی مانده نیز امسال تکمیل شده و به متقاضیان واگذار خواهد شد، همچنین پروژه‌های افتتاح شده به شکل کامل و با بهره‌مندی از خدمات عمومی شامل آبرسانی، گازرسانی، برق ‌رسانی و آسفالت محوطه به متقاضیان تحویل داده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به اینکه ۷۵ درصد از پروژه های مسکن مهر اجرایی در مناطق مختلف این استان در دولت تدبیر و امید تکمیل و واگذار شده است، بر لزوم ارزیابی‌های فنی در ساخت‌وساز و کیفیت اجرای طرح برای ساخت واحد‌های مسکونی و طرح‌های نیمه‌تمام مسکن مهر تأکید کرد.

حیدری از انجام مطالعات طرح بازآفرینی بافت محلات فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی پنج شهر کوچک این استان خبر داد و تصریح کرد: برنامه وزارت راه و شهرسازی در بازآفرینی شهری فقط برای شهرهای بالای ۵۰ هزار خانوار است ولی با پیگیری‌های صورت گرفته در جهت توسعه شهرهای کوچک استان این طرح کلید خورده و حتی قبل از پایان مطالعات مقدار قابل توجهی قیر رایگان برای ترمیم معابر شهرها اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه مطالعات اولیه و نحوه بازآفرینی ۶۰ محله در شهرهای استان انجام شده است، افزود: ۲۰ محله در اردبیل، ۱۲ محله در مشگین‌شهر، ۱۱ محله در پارس‌آباد مغان و هفت محله در خلخال بعنوان بافت فرسوده ناکارآمد شناسایی شدند  که در حال حاضر ۹۶۳ هکتار از مساحت شهر اردبیل، ۲۴۸ هکتار از مساحت پارس ‌آباد، ۹۵ هکتار از مساحت مشگین ‌شهر و ۸۴ هکتار از مساحت شهر خلخال بافت فرسوده ناکارآمد است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: مقرر شده نظارت دقیقی بر اجرای پروژه‌ها از ابتدای مراحل توسط کارشناسان و ناظرین راه و شهرسازی استان انجام  و نواقص موجود بررسی و رفع گردد.

انتهای‌پیام/