معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: تفاوتی که امسال نسبت به سالهای گذشته وجود دارد زائران اردبیلی به احتمال بالای ۹۰درصد از مسیر راه خسروی وارد عراق می شوند و نسبت به سالهای قبل راحت و آسان خواهد بود.

بهروز ندائی صبح امروز در جمع خبرنگاران در تشریح سفر خود به عراق اظهار داشت: تفاوتی که امسال نسبت به سالهای گذشته وجود دارد زائران اردبیلی به احتمال بالای ۹۰درصد از مسیر راه خسروی وارد عراق می شوند و نسبت به سالهای قبل راحت و آسان خواهد بود.

وی افزود:در جلسه با رییس عتبات عالیات عراق و کربلا که حضور نمایندگان چندین استان دیگر از ایران انجام شد مشکلات موکب هایی که در مسیر کاروان های اعزامی برپا می شود بررسی و موانع احتمالی برطرف مورد ارزیابی قرار گرفت.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با اشاره به اینکه خدماتی که در موکب ها برای زائرین ارایه خواهد شد معین شده است افزود: در بررسی های انجام شده مشارکت اردبیلی ها در ایجاد و راه اندازی موکب ها مشخص شده و هیچ مشکلی در زمان اعزام کاروان وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه این سفر با سه هدف مشخص انجام گرفت گفت: زیارت عتبات عالیات، بررسی و رسیدگی به مشکلات زائران و توسعه و ساخت حرمین در کربلا و نجف از جمله مسایلی بود که در عراق با مسوولان عتبات عالیات این کشور مورد بررسی قرار گرفت.

معاون سیاسی استاندار اردبیل با اشاره به اینکه اردبیلی ها در دو محل موکب برپا می کنند اظهار کرد: یکی از موکب ها در امام زاده سید محمد(ع) واقع در مسیر کربلا تا سامرا و دیگری در دیوانیه برپا می شود و همه امکانات و تجهیزات لازم از استان ارسال می شود.

وی بازدید از مسیرها و ایجاد امنیت برای زائران را از دیگر اهداف سفر به عراق بر شمرد و گفت: از تمامی مسیرها با در نظر گرفتن تمام جوانب بازدید و راهکارها و پیشنهادهای لازم ارایه شد.

این مسئول همچنین از احداث سرویس های بهداشتی در مسیر حرکت کاروان زیارتی را یاد آور شد و اظهار داشت: محل هایی برای احداث و استقرار سرویس های بهداشتی سیار در نظر گرفته شده، تا در زمان حرکت زائران مشکلی متوجه آنها نشود.

بهروز ندایی همکاری عراقی ها با هیئت ایران و اردبیل را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه پذیرش ایرانی ها در اربعین حسینی(ع) از سوی مردم و مسئولان عتبات عالیات عراقی مناسب بوده و این موارد خود امتیاز مثبتی برای زائران ایرانی محسوب می شود.

این مسوول با بیان اینکه زائران کشور آذربایجان نیز از اردبیل اعزام می شوند افزود: زائران این کشور نیز به مثابه کاروان های استان اردبیل از مرز خسروی وارد عراق می شوند و سازماندهی آنها نیز از سوی ستاد ساماندهی عتبات عالیات اردبیل انجام می شود.

وی با تاکید بر این که اردبیلی ها در ساخت و توسعه حرم امام علی (ع) در نجف و امام حسین(ع) در کربلا مشارکت جدی خواهند داشت گفت: با توافق صورت گرفته قرار شد ستاد بازسازی عتبات عالیات سهم استان اردبیل را در این راستا اعلام کند.

معاون سیاسی استاندار اردبیل در رابطه با ایجاد زائر سرا در مسیر نجف تا کربلا اظهار کرد: تا بحال زمین مورد نظر از سوی مسئولان عراقی در اختیار ما قرار نگرفته و در صورت تحویل زمین مورد نظر برای ایجاد زائرسرا از سوی سرمایه گذاران استان اردبیل اقدام می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل در پایان گفت: هیچ نگرانی از لحاظ امنیتی و خدماتی برای عاشقان امام حسین (ع) وجود ندارد تا اخر شهریور ماه موکب ها برپا می شود و علاقمندان می توانند برای تهیه گذرنامه اقدام کنند تا در زمان اعزام با مشکل مواجه نشوند.

انتهای پیام/