به همت بنیاد مستضعفان کشور اولین همایش بوم گردی با اولویت اشتغال و کارآفرینی با حضور فعالان این عرصه در سطح استان درسالن حافظ گرمی برگزار شد.

میرزاده نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت: بدنبال احداث واحدهای بومگردی در شهرستان از بیش 10 کشور گردشگر خارجی وارد گرمی شده اند.
نادر فلاحی مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان هم از فعالیت بیش از 83 واحد اقامتی بوم گردی در سطح استان خبرداد و افزود: گردشگران ومسافران داخلی و خارجی به نوعی از زندگی شهری و آپارتمان نشینی خسته شده اند و علاقه زیادی به اقامت در واحدهای بوم گردی دارند، لذا علاقمند هستیم که شهرستان گرمی را که با داشتن 12 واحد بومگردی جز پیشروهای استان است به عنوان پایلوت طبیعت گردی و ایجاد واحدهای بومگردی در سطح استان مطرح بکنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با تاکید به اینکه مشارکت سایر نهادها می تواند منجربه رونق گردشگری این استان شود، اظهار کرد: در ادامه اثرات و ثمرات آن در تمامی حوزه ها قابل لمس خواهد بود.

فلاحی تاکید کرد: میراث فرهنگی استان به فراخور وظایف تعریف شده مسئولیت تبلیغ و معرفی جاذبه های گردشگری را بر عهده دارد اما در ادامه ماندگاری مسافران نیازمند همکاری تمامی نهادهای اجرایی است.

او با بیان اینکه گردشگری محور نخست توسعه در استان اردبیل است، ادامه داد: تمامی مسئولان نظر مساعدی در توسعه این محور دارند که انتظار می رود با اجرای برنامه ها و پروژه های مشارکتی بتوان به توسعه مطلوب دست یافت.
نعمت الله زاده مجری طرح پیشرفت و آبادانی بنیاد مستضعفان کشور در گرمی نیز گفت: تلاش بنیاد مستضعفان براین است که اشتغالزایی و کارآفرینی در حوزه گردشگری شهرستان گرمی اجرایی شود و عملا این کار محقق نخواهد شد جز با تلاش مسئولین و خود مردم که امیدواریم در این زمینه قدم های موثری برداریم.

اکبر منصوری، مدیر اولین اقامتگاه بوم‌گردی و آژانس گردشگری شهرستان گرمی نیز در این همایش با انتقاد از مسئولین استانی و شهرستانی در عدم حمایت و تامین زیر ساخت راه ارتباطی 3 کیلومتر روستای شوون، خواستار تعریض و آسفالت این مسیر ارتباطی شد.