با نفوذ سامانه بارشی و سرد به استان اردبیل از بعد از ظهر امروز بارش باران در اکثر مناطق آغاز شده و بارش برف در مناطق مرکزی و جنوبی استان و وزش باد نسبتاً شدید و حتی تندباد شدید موقتی در این مناطق و همچنین شهرستان گرمی پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش آذرمغان به نقل از خبرگزاری فارس از اردبیل، با نفوذ سامانه بارشی و سرد به استان اردبیل از بعد از ظهر امروز، بارش باران و رگبار و رعد و برق در نواحی مستعد را شاهد هستیم.

بارش برف در مناطق مرکزی و جنوبی استان و وزش باد نسبتاً شدید و حتی تندباد شدید موقتی در این مناطق و همچنین شهرستان گرمی پیش‌بینی می‌شود.

همچنین آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها، لغزندگی، کولاک برف و کاهش دید افقی در برخی جاده‌های مواصلاتی استان به‌ویژه گردنه‌های کوهستانی و برف‌گیر و احتمال اصابت صاعقه به احشام دور از انتظار نیست.

کاهش محسوس دمای هوا بین ۸ تا ۱۶ درجه سلسیوس و رخداد یخبندان در ساعات شب و صبحگاهی باعث سرمازدگی محصولات باغی و زراعی خواهد شد بنابراین ضروری است کشاورزان اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از خسارات احتمالی به محصولات زراعی و باغی را انجام دهند.

این سامانه اواخر وقت روز سه شنبه از استان خارج خواهد شد و هموطنان طی این مدت از توقف و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها اجتناب کرده و از انجام سفرهای غیرضروری خودداری نمایند.

انتهای پیام/