شمارش آرای مردم در پنج حوزه انتخابیه استان اردبیل پایان یافته و هفت منتخب استان برای حضور در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی مشخص شدند.

ولی اسماعیلی:

منتخب مردم شهرستان گرمی مغان

ولی اسماعیلی متولد ۱۳۵۱ شهرستان گرمی مغان بوده و از چهره های شاخص جریان اصولگرایی به شمار می رود.

منتخب مردم شهرستان گرمی برای مجلس یازدهم، در دوره هشتم مجلس نیز نماینده این حوزه انتخابیه در خانه ملت بوده است.

وی در دوره حضور در مجلس هشتم، عضو هیات رییسه فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم، سخنگوی فراکسیون اصولگرایان کشور، عضو و سخنگوی هیات رییسه هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای سراسر کشور و رییس کمیته امنیت داخلی کمیسیون مجلس بوده است.

اسماعیلی همچنین در مسوولیت‌هایی همچون رییس اداره سیاسی وزارت کشور، مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرکل ارزیابی عملکرد مدیران این وزارتخانه، مشاور اقتصادی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خدمت کرده است.

وی دارای لیسانس مدیریت از دانشگاه تهران، فوق لیسانس علوم سیاسی و دانشجوی دکتری علوم سیاسی است.

بنا به گزارش ستاد انتخابات شهرستان گرمی، در انتخابات روز گذشته در مجموع ۴۲ هزار و ۳۹۱ نفر آرای در پای صندوق های رای حاضر شده و بالاترین میزان مشارکت را در میان پنج حوزه انتخابیه استان اردبیل رقم زدند.

در این انتخابات، در شهرستان گرمی بیش از ۵۲ هزار نفر واجد شرایط رای دادن بودند که در رقابت دیروز بیش از ۸۰ درصد این جمعیت مشارکت کردند.

در انتخابات دیروز، ولی اسماعیلی که مورد حمایت احزاب و جریانات اصولگرایی بوده و در فهرست همه این گروه‌ها جای گرفته بود، با کسب ۲۴ هزار و ۱۶۹ رای از حوزه انتخابیه شهرستان گرمی به مجلس شورای اسلامی راه یافت.