افزایش یکباره قیمت نان در استان اهالی را حسابی شوکه کرد و به اصطلاح نان مردم با بی تدبیری مسوولان آجر شد.

به گزارش آذرمغان، اولین روز ماه مبارک رمضان بود که قیمت یکباره نان در استان اهالی را حسابی شوکه کرد و به اصطلاح نان مردم با بی تدبیری مسوولان آجر شد که این موضوع افزایش نان اعتراضات گسترده ای درسطح استان بدنبال داشت.

تغییرات قیمتی برخی کالاها مانند نان که قوت غالب بسیاری از مردم محسوب می شود از اهمیت بالایی برخوردار بوده و گاها می تواند علاوه بر ایجاد مشکل در معیشت برخی از اقشار منجر به مشکلات اجتماعی و اعتراضاتی در قشر ضعیف جامعه شود این استدلال رییس صنعت و معدن استان که سال هاست قیمت چنین کالایی افزایش پیدا نکرده یا مثلا قیمت همه چیز گران شده پس باید قیمت نان هم متناسب گران شود اگر چه ممکن است گزاره غلطی نباشد اما قطعا استدلال و گزاره ناقصی است.

علاوه بر این اما برخی واحدهای نانوایی در شهرستان گرمی سالهاست ، وزن چانه نان را کاهش داده‌اند که این موضوع بیشتر در واحدهای نانوایی بربری و سنگک و لواش دیده می‌شود. برخی از واحدهای نانوایی کیفیت آرد و افزودنی‌ های خود را کاهش داده‌اند که این موضوع منجر به نازک شدن و افزایش حجم سوختگی نان شده است وبا این وجود هنوز که هنوز است شاخکهای دستگاههای نظارتی به سمت این تخلفات حساس نشده واهالی به اندازه پولی که صرف نان می کنند از چانه خمیرشان هر بار کاسته شده است.

به نظر می‌رسد در شرایط فعلی که قیمت انواع محصولات مصرفی در کشور افزایش یافته و قدرت خرید مردم کاهش داشته است سازمان‌های نظارتی برای آنکه از سودجویی‌ها جلوگیری کنند باید در این روزهای کرونایی که معیشت مردم دچار سردرگمی است، نظارت و بازرسی بیشتری بر بازارهای مختلف همچون پخت نان و نانوایی‌ها داشته باشند.

انتهای پیام/

  • نویسنده : سید یعثوب حسینی