سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرمی گفت: تکمیل و راه‌اندازی موزه باستان‌شناسی و ثبت ۶ اثر تاریخی و باستانی از برنامه‌های سال ۹۹ به شمار می‌رود.

علی حسین‌زاده، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرمی در گفتگو با خبرنگار آذرمغان گفت: کاوش‌های باستان‌شناسی فرصتی جهت مطالعه تاریخ مناطق و میراث فرهنگی موجود فراهم می‌سازد که امسال در این حوزه در شهرستان اقداماتی انجام خواهد شد.

او آغاز کاوش باستان‌شناسی در روستای احدبیگلو را از برنامه‌های امسال عنوان کرد و افزود: در سال جهش تولید فعالسازی ۷ کارگاه آموزش صنایع دستی در هفت رشته هنرهای سنتی و صنایع دستی در راستای رونق تولید در این بخش هدفگذاری شده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرمی از برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صنایع دستی شهرستان در ایام پساکرونا خبر داد و گفت: تکمیل و راه‌اندازی موزه باستان‌شناسی و ثبت ۶ اثر تاریخی و باستانی نیز از برنامه‌های سال ۹۹ به شمار می‌رود.

حسین‌زاده تصریح کرد: براساس تمهیدات اتخاذشده امسال در قالب ارائه تسهیلات بانکی برنامه حمایت از صنعتگران صنایع دستی اجرا و آموزش صنایع دستی نیز در روستاهای سه بخش شهرستان ارائه می‌شود.

او از تکمیل پروژه جهان سلامت منطقه نمونه گردشگری گیلارلو خبر داد و افزود:‌ چاپ بروشور و بنر در راستای معرفی و شناساندن مناطق گردشگری شهرستان و راه‌اندازی سرویس بهداشتی منطقه نمونه گردشگری داش‌دیبی نیز امسال انجام خواهد شد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرمی بیان کرد: رونق گردشگری زمستانی را از مهمترین برنامه‌ها برشمرد و گفت: در همین راستا برنامه‌های متنوعی در قالب زمستان بیدار در شهرستان اجرا خواهد شد.

حسین‌زاده تجهیز کارگاه‌های آموزشی، راه‌اندازی کلاس‌های آموزشی گلیم‌بافی در نمایشگاه دائمی صنایع دستی شهرک ولیعصر و تشدید حفاظت از آثار تاریخی و باستانی شهرستان با مشارکت نیروهای امنیتی شهرستان را از دیگر اولویت‌های امسال در گرمی عنوان کرد.

انتهای پیام/