رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل گفت: با تلاش‌های صورت گرفته، شعبات دادگاه‌های تجدید نظر با ۴۸ درصد کاهش موجودی در حال حاضر فعالیت دارند و در کل شعبات استان نیز شاهد کاهش ۲۲ درصدی موجودی پرونده‌ها هستیم.

به گزارش آذرمغان به‌نقل از روابط عمومی دادگستری استان اردبیل، ناصر عتباتی در همایش سراسری قوه قضائیه اظهار داشت: یکی از اقدامات شاخص دستگاه قضایی استان اردبیل تعیین تکلیف پرونده‌های معوق بود که در این خصوص هماهنگی و برنامه‌ریزی با کلیه حوزه‌های قضایی در مبنای کار قرار گرفت.

وی افزود: با تبیین اهمیت موضوع و نیز استخراج وضعیت حوزه‌های قضایی و با برنامه‌ریزی متناسب و با بهره گیری از تمام ظرفیت استانی و در سایه تلاش شبانه روزی قضات و کارمندان به صورت فوق العاده و در سریع‌ترین زمان ممکن به این پرونده‌ها رسیدگی شد.

عتباتی تصریح کرد: همچنین جلسات هماهنگی مختلفی با کانون کارشناسان مرکز، کارشناسان قوه قضاییه، پزشکی قانونی و ضابطین به منظور تقویت و رفع مسائل و مشکلات در حوزه‌های مختلف قضایی صورت گرفته و به کلیه پرونده‌های مطروح در کمیسیون‌های تخصصی پزشکی قانونی رسیدگی شد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: برنامه‌ریزی‌های جامع و مدونی مطابق با برنامه‌های ابلاغی از مرکز با همفکری، تعامل و همکاری حوزه‌های قضایی انجام گرفته تا ضمن تقویت مدیریت‌ها بتوانیم در سریع‌ترین زمان ممکن ارائه خدمات مطلوب به مردم نماییم.

وی اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته، شعبات دادگاه‌های تجدید نظر با ۴۸ درصد کاهش موجودی در حال حاضر فعالیت دارند و در کل شعبات استان نیز شاهد کاهش ۲۲ درصدی موجودی پرونده‌ها هستیم.

عتباتی گفت: با فراهم آوردن زیرساخت‌های استفاده از خدمات الکترونیکی قضایی هم‌اکنون بیش ۹۱ درصد اوراق قضایی از طریق الکترونیکی ابلاغ می‌شود که نسبت به سال گذشته بیش از ۲۰ درصد افزایش داشته است.

‌انتهای پیام/