امام جمعه گرمی گفت: بر همه دست‌اندرکاران انتخابات واجب است که موضوع حق‌الناس در انتخابات را بسیار جدی بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین یداله صفری، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گرمی با بیان اینکه انتخابات حق الناس است، اظهار داشت: تمام کسانی که در انتخاب شدن افراد دخیل هستند؛ اعم از هیئت اجرائی، هیئت نظارت، دستگاه‌های امنیتی و اجرایی، رسانه‏ ملی و رسانه‏های جمعی در فضای حقیقی و مجازی کاندیداها و اعضای ستادها و حامیان ایشان و عموم مردم، مسئولند باید به هر حرفی که می زنند و به هر نظری که می دهند و به هر رایی که می دهند در مقابل تمام آحاد ملت ایران پاسخ دهند.
خطیب جمعه گرمی ادامه داد: اگر شما دقت نکردید افراد اصلح انتخاب نشد و غیر اصلح به کرسی مجلس راه یافت در مقابل تمام ملت ایران مسئولید و اگر فرد منتخب کوتاهی کند و یا تخلفی انجام دهد شما نیز در تمام کوتاهی های او تخلفات آن شریک هستید.
وی افزود: حکومت، حکومت اسلامی است و اگر انتخاب درست نداشته باشیم به اسلام نیز خیانت کرده ایم. به شهداء نیز خیانت کرده ایم. به مادران شهید و اشک چشم آنها به فرزندان شهید و قلب مجروح آنها نیز خیانت کرده ایم. پس از امروز دقت کنید که چه کار می کنید.
خطیب جمعه گرمی با اشاره به طرح منحوس معامله قرن گفت: این طرح شیطانی به ظاهر خود را مصلح نشان می دهد و در واقع فساد انگیز است که سرزمین فلسطینیان را به اشغالگران می بخشد.
حجت الاسلامصفری افزود: اسرائیل و آمریکا که این طرح را اجراء می کنند عجیب نیست چرا که ماهیت آنها همین است و تعجب از کشورهای اسلامی است که نسبت به آن یا بی تفاوتند یا حتی از آن حمایت می کنند.
امام جمعه گرمی با اشاره به شهادت سردار سلیمانی گفت: قرآن به ما می‌ گفت شهداء زنده اند ولی ما حقیقت مسأله را درک نمی کردیم ولی شهادت سردار سلیمانی به ما ثابت کرد که شهید زنده است. هم اکنون اتفاقاتی که در منطقه رخ می دهد گویا شهید سلیمانی زنده است و سیلی پی در پی به صورت آمریکا می زند. تشییع جنازه اش، موشک باران پایگاه نظامی عین الاسد، راهپیمائی میلیونی مردم عراق برای اخراج نظامیان آمریکا و مصوبه مجلس عراق و پیروزی دولت مورد حمایت حزب الله در لبنان سیلی های پی در پی سردارسلیمانی به صورت استکبار جهانی است که گویا این سیلی ها همچنان ادامه خواهد یافت.