حجت‌الاسلام و المسلمین حمید بهاری خواستار تشکیل اتاق فکر برای راه اندازی شبکه تبلیغی فرهنگی و دینی با حضور اصحاب رسانه در این شهرستان شد.

به گزارش آذرمغان، حجت‌الاسلام و المسلمین حمید بهاری، رییس اداره تبلیغات اسلامی گرمی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت سالروز تاسیس این اداره برگزار شد؛ اظهار کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در تبلیغ و انتقال پیام‌های دینی به مردم دارند و در واقع رسانه‌ها نوعی مبلغ نوین دینی به شمار می‌روند.

وی افزود: اداره تبلیغات اسلامی گرمی از فعال‌ترین نهاد‌ها در فضای مجازی است و تعامل خوبی با پرتال‌های پاسخگویی به شبهات دارد.

وی بیان کرد: اداره تبلیغات اسلامی وظیفه و رسالت بسیار جدی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد و انتظار می‌رود مسئولین شهرستانی در تقسیم اعتبارات توجه ویژه‌ای به این نهاد داشته باشند.

حجت‌الاسلام بهاری از اعزام مبلغین دینی به مناطق مختلف خبر داد و افزود: اعزام مبلغین به مناطق محروم موجب افزایش باورهای دینی و کاهش ناهنجاری اجتماعی در آن مناطق می‌شود و هیئت ‌امنای مساجد، موسسه‌های قرآنی، حوزه علمیه و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری در برگزاری برنامه‌های مبلغین اعزامی به مناطق محروم همکاری دارند.

وی از جمع‌آوری کمک ۴۰۰ میلیون ریالی توسط روحانیون مستقر در روستاها و توزیع ۸۰۰ بسته معیشتی در ایام شیوع بیماری کرونا خبر داد و افزود: روحانیون در این روزها همانند حوزه بهداشت و درمان، یکی از دشوارترین و حساس‌ترین بخش میدان مبارزه با ویروس کرونا را که اجرای آئین‌های شرعی کفن و دفن اموات است برعهده دارند.
وی همچنین از تهیه و جمع‌آوری ۲۰ مورد جهیزیه برای نوعروس نیازمند توسط هیئت بانوان فاطمیون شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام بهاری از فعالیت ۱۱ خانه قرآنی و موسسه قرآنی در شهرستان خبر داد و افزود: در سطح شهرستان ۴۲ نفر حافظ قرآن داریم که از این تعداد ۱۵ نفر حافظ کل قرآن کریم هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دستگاه‌های تربیتی به ویژه دانشگاه و آموزش و پرورش در برگزاری گفتمان‌های دینی نهایت همیاری را دارند، ادامه داد: در عین حال برخی دستگاه‌ها نیز با وجود سرفصل‌های مسئولیتی به موضوع تبلیغ دینی ورود پیدا نمی‌کنند.

وی در این نشست خواستار تشکیل اتاق فکر برای راه اندازی شبکه تبلیغی فرهنگی و دینی با حضور اصحاب رسانه در این شهرستان شد.

انتهای پیام/