مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: ۲۴ شرکت دانش‌بنیان در زمینه توسعه کسب و کارهای اینترنتی فعالیت می‌کنند و هم‌اکنون در تلاش هستیم تا روند اجرایی این شرکت‌ها را تسریع و تسهیل بخشیم.

بهروز رزمی عصر امروز در مراسم انعقاد تفاهم نامه برای استفاده بهینه از فناوری ارتباطات با حضور مدیران کل و نمایندگان هشت دستگاه اجرایی استان اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر ۲۴ شرکت دانش‌بنیان در زمینه توسعه کسب و کارهای اینترنتی فعالیت می‌کنند و هم‌اکنون در تلاش هستیم تا روند اجرایی این شرکت‌ها را تسریع و تسهیل بخشیم.

وی بیان کرد: امضای این تفاهم‌نامه بی‌شک تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی استان را در ارتباط با توسعه حوزه فناوری ارتباطات و فناوری استان که لازمه پیشرفت و توسعه است رهنمون می‌شود و یافتن خروجی با اهمیت به ظرفیت‌های این حوزه با کم‌ترین هزینه و زمان به دست می‌آید و می‌تواند تحول عظیمی در آینده استان ایجاد کند که تمامی این موارد بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: رشد و گسترش خدمات دولت الکترونیک و استفاده از زیرساخت‌های فناوری و ارتباطاتی یک اولویت اساسی در جامعه است و تلاش بر این است که در حیطه وظایف مسئولان و دستگاه‌های اجرایی استان تحقق دولت الکترونیک و کمک به توسعه اقتصاد دیجیتالی را در استان تحقق بخشیم.

رزمی با اشاره به این که تا پایان سال ۵۳۰ روستای اردبیل از اینترنت پرسرعت بهره‌مند می‌شوند اظهار کرد: خوشبختانه شرایط خوبی در زیرپوشش قرار دادن خطوط تلفن همراه در استان نیز وجود دارد و تلاش بر این است که با تکمیل زیرساخت‌ها در مناطق کم‌برخوردار و روستایی استان بتوانیم در آینده‌ای نزدیک توسعه و پیشرفت استان را در این زمینه محقق کرده و به اهداف خود دست یابیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل نیز در این مراسم تصریح کرد: کیفی‌سازی خدمات اولویت اساسی تمام دستگاه‌های اجرایی استان است که با هدف ارائه خدمات باکیفیت مطلوب مبنای کار قرار گرفته و تلاش بر این است که فرصت‌های شغلی مناسبی برای جوانان ایجاد شود.

علی ملااحمدی بیان کرد: استفاده از فناوری‌های روز ارتباطی برای رسیدن به اهداف مورد نظر لازمه اساسی است و می‌تواند تسریع بخش این اهداف باشد که به همین دلیل نیاز است با استعدادیابی نخبگان و هدایت آنان مشکلات پیش روی جامعه را برطرف کرده و توسعه اقتصادی استان را شاهد باشیم.