استاندار اردبیل گفت: دانشجویان باید با بازارهای کار ارتباط برقرار کنند تا بعد از پایان تحصیلات با مشکل سردرگمی در انتخاب شغل مواجه نشوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ندای شمالغرب اردبیل، اکبر بهنام جو در نشست با رئیس دانشگاه پیام نور کشور اظهار داشت: دانشجویان دانشگاه پیام نور نیز باید در حین تحصیل با بازار کار ارتباط برقرار کرده و آموخته های خود را به صورت عملی آزمون کنند.

وی افزود: در حال حاضر بیشتر دانشجویان با بازارهای کار ارتباط ندارند و این موضوع بر مدت زمان بیکاری آنان بعد از فارغ الحصیلی می افزاید.

استاندار اردبیل با اشاره به کاهش تعداد دانشجو در دانشگاه پیام نور استان گفت: باید از ظرفیت ساختمان های احداث شده پیام نور در راستای اشتغالزایی برای دانشجویان این دانشگاه استفاده شود.

وی افزود: دانشگاه پیام نور می تواند با استفاده از ظرفیت جوانان عضو مجمع مشورتی جوانان نسبت به شناسایی فرصت های شغلی و مهارتی برای دانشجویان پیام نور اقدام و ورود این جوانان به عرصه اشتغال را تسهیل کند.

رئیس دانشگاه پیام نور کشور نیز در این نشست گفت:برای اشتغالزایی در بین فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور، هفت استان کشور به عنوان پایلوت اجرای برنامه ها انتخاب می شود.

محمدرضا زمانی افزود: در هر یک از هفت استان منتخب متناسب با منطقه مربوطه اشتغال هایی تعریف و تسهیلاتی به مبلغ یک میلیارد ریال در اختیار فارغ التحصیلان قرار می گیرد تا اشتغال پایداری در رشته تحصیلی خود ایجاد کنند.

وی ابراز امید واری کرد با برنامه ریزی های انجام گرفته این برنامه در استان اردبیل نیز اجرایی شود.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : سبلان ما