خطیب جمعه گرمی گفت: گسترش عدالت در تمامی ادوار و اقشار، زیربنای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و نیز حرکت پیش رونده جامعه به سمت تعالی و تحقق اهداف انقلاب اسلامی است که امنیت اجتماعی را پدید می آورد و ظلم و تبعیض را از جامعه می زداید.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر یدالله صفری در خطبه‌های نماز جمعه گرمی با گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو گفت: گسترش عدالت در تمامی ادوار و اقشار، زیربنای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و نیز حرکت پیش رونده جامعه به سمت تعالی و تحقق اهداف انقلاب اسلامی است که امنیت اجتماعی را پدید می آورد و ظلم و تبعیض را از جامعه می زداید.

خطیب جمعه گرمی افزود: در فلسفه اسلامی، عدالت اجتماعی بر پایه شایستگی های افراد شکل می‌گیرد چراکه بدون عدالت، حذف نابرابری های طبقاتی به دلیل وجود شایستگی ها و استعداد های متفاوت افراد جامعه غیرممکن است.

حجت الاسلام صفری با بیان اینکه در انقلاب اسلامی ایران، تحقق عدالت اجتماعی به عنوان هدف اصلی تشکیل حکومت بوده افزود: تحقق عدالت اجتماعی در مقابله با ظلم و ستم، رفع استعضاف از توده‌های مردم و توزیع عادلانه ثروت و ارائه خدمات معنی می یابد.

وی با بیان اینکه در نظام اسلامی به همان میزان که افراد برای پایداری انقلاب تلاش می‌کنند به همان میزان برای انقلاب درونی و کسب فضائل اخلاقی نیز باید تلاش کنند؛ گفت: مردم با مسئولانی همراه هستند که برای حرکت انقلاب در مسیر عدل و عدالت تلاش می‌کنند؛ در برخورد با مفسدان اقتصادی قوه قضاییه همانگونه که با دلیری ایستادگی کرده است باید محاکمه آن‌ها نیز بدون ملاحظه کاری انجام گیرد.

امام جمعه گرمی ادامه داد: نسبت به موضوع بسیار مهم حقوق عمومی و حق عامه، آنچه در قانون اساسی آمده، دفاع از آزادی‌های مشروع است و نباید اجازه داد که افراد با اتکای بر قدرت و ثروت، آزادی‌ مشروع عموم را دچار مخاطره کنند.