استاندار اردبیل گفت: سند توسعه سلامت اردبیل تدوین شده و تلاش می‌کنیم با استفاده از این سند سطح سلامت عمومی را بالا ببریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ندای شمالغرب اردبیل، اکبر بهنام‌جو استاندار اردبیل در نشست با مدیرعامل بیمه سلامت کشور اظهار کرد: سند توسعه سلامت استان اردبیل با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بیمه خدمات درمانی تدوین شده و تلاش می‌کنیم با استفاده از این سند سطح سلامت عمومی را بالا ببریم.

وی افزود: لازم است اقداماتی در راستای ترویج پیشگیری در بین مردم انجام شود تا علاوه بر کاهش هزینه های درمان میزان سلامت عمومی نیز ارتقا یابد.

استاندار اردبیل توجه به تقویت بخش خصوصی برای احداث بیمارستان‌های جدید و ورود به حوزه درمان را ضروری دانست و گفت: ارائه تسهیلات برای احداث بیمارستان و مراکز درمانی خصوصی باید در بخش درمان مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل بیمه سلامت کشور نیز در این نشست با اشاره به اقدامات انجام گرفته در راستای الکترونیکی کردن نسخه‌ها گفت: این اقدام با هدف سهولت در کارها و جلوگیری از هدر رفت هزینه‌ها انجام می‌شود.

طاهر موهبتی افزود: در پوشش بیمه سلامت نیز تلاش شده نسخه نویسی‌های بی‌مورد توسط پزشکان حذف و اقدامات درمانی ضروری مورد تاکید باشد.

وی بیان کرد: امید می‌رود با اصلاح روش‌های درمانی و کاهش مصرف داروها و پرهیز از نسخه نویسی‌های بی‌مورد از تحمیل هزینه‌ها بر دوش مردم و بیمه‌ها جلوگیری شود.

موهبتی گفت: بیمه سلامت روستاییان پنج سال مهلت دارد و تا پایان مهلت لغو نمی شود اما با توجه به استحقاق‌سنجی ۲ میلیون و ۷۰۰ دفترچه درمانی روستایی در صورت وجود هم‌پوشانی حذف می‌شود.

انتهای پیام/