امام جمعه اردبیل گفت: در نالایق بودن غالب مدیران جناحی ذره‌ای جای تردید نیست و آموزش و پروش زمانی به ویرانه تبدیل می‌شود که محل تاخت و تاز جناح های سیاسی یا ارباب قدرت شود.

آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل اظهار داشت: داشتن تقوا برای هر انسانی ضرورت دارد اما در این دنیا تنها عده‌ای با رعایت کف نفس به عالی‌ترین درجه کمال دست می‌یابند.

وی با تجلیل از مدیران ارزشی آموزش و پرورش اظهار کرد: اینگونه مدیران، مدیران جناحی و سیاسی نیستند. در نالایق بودن غالب مدیران جناحی ذره ای جای تردید نیست.

عاملی گفت: یکی از مدیران مدارس اردبیل را تحسین می‌کنم که در اقدامی بسیار ارزشمند بوفه صداقت و اعتماد در مدرسه راه انداخته است؛ در این بوفه اجناس بدون فروشنده عرضه می شود و هر دانش‌آموز بعد از انتخاب جنس و برداشتن آن خودش وجه را به صندوق پرداخت می‌کند تا حال این بوفه با ضرر مواجه نشده است.

وی افزود: این اقدام کلاس و درس عملی صداقت، عفت و پاکدستی برای دانش‌آموزان است تا در آینده در هر سنگری که می خواهند به این کشور خدمت کنند، خیانت نکنند.

امام جمعه اردبیل بیان کرد:  تحسین می‌کنم مدیری دیگر از آموزش و پرورش را که در پیگیری غیبت یکی از دانش‌آموزان به منزل او می‌رود و از او سؤال می‌کند که چرا به مدرسه نمی‌آید و دانش آموز پاسخ می دهد که “کفش ندارم!” او ماجرا را به یک قرض الحسنه که در شهر ما کارهای بسیار خوبی انجام داده اطلاع می دهد. در آنجا خیرین جمع می‌شوند و سیصد جفت کفش برای بچه ها می خرند و در ادامه صد جفت کفش از طرف خیری و دویست جفت کفش نیز از جانب خیر دیگر تهیه می شود.

وی اظهار داشت: من هم از این مدیر تشکر می‌کنم و هم از خیرینی که روح عاطفی اهالی استان را به تماشا گذاشتند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: در اینجا باید یک نکته را حتما عرض کنم و آن اینکه اینگونه مدیران، مدیران جناحی و سیاسی نیستند؛ در نالایق بودن غالب مدیران جناحی ذره‌ای جای تردید نیست و آموزش و پروش زمانی به ویرانه تبدیل می‌شود که محل تاخت و تاز جناح های سیاسی یا ارباب قدرت شود.

وی ادامه داد: من در مدت مسئولیت خودم به عنوان عصاره تجربه می‌گویم بعد از سال ها تجربه، فکر، تحقیق و آزمون با این نتیجه رسیدم که این کشور زمانی عزت، شرف، اقتدار و  اعتلاء پیدا خواهد کرد که دولت ها آموزش و پرورش را در اولویت اول خود قرار بدهند.

وی افزود: نقطه نخست اصلاح، پیشرفت، صیانت، فرهنگ، مدنیت و تربیت، آموزش و پرورش است این دو مفهوم مقدس اساس و پایه و بنیان تمام پیشرفت های اجتماعی است و کشورهای پیشرفته صنعتی قطعا با انقلاب تربیتی و فرهنگی به آن نقطه رسیده اند و برعکس این کشور زمانی در باتلاق مشکلات غرق خواهد شد که از آموزش و پرورش غفلت شود و کلاس درس، نَفَس معلم و قدرت تعلیم جایگاه قدسی خود را از دست بدهد.

امام جمعه اردبیل  گفت: دولت ها هرچه تلاش کنند سرشان به سنگ خواهد خورد و آخرسر به این نکته خواهند رسید و علامه جعفری یک نکته از یکی از اروپایی‌ها نقل می‌کرد و می‌فرمود این سخن، از سخنان نهایی است و آن اینکه “اگر آنچه برای گرسنگی گرسنگان و فقر فقیران در دنیا مصرف می‌شود اگر یک هزارم آن برای گرسنگی کسانی که از جهت روحی گرسنه و فقیرند مصرف شود در دنیا یک فقیر پیدا نمی‌شود.”

وی افزود: اطلاع یافتیم که خیر بزرگی دویست میلیون تومان در اختیار دادستان محترم قرار داده تا با آن زندانیان خرد آزاد شوند؛ من از این فرد صمیمانه تشکر می‌کنم؛ اینها همه نتیجه تربیت دینی است. کسی که مسجد ندیده، قرآن نخوانده، نمازجمعه نیامده و فقط در مجلس ترحیم به مسجد می آید او کار دیگری می کند. نمونه آن این هفته اتفاق افتاد که دادستان انباری را با ۵۰ تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته کشف کردند با ارزش تقریبی ۲ میلیارد تومان که با دستگاه های مخصوص تاریخ آن را عوض می‌کردند و دوباره به بازار تزریق می‌کردند.

عاملی اظهار کرد: این مواد غذایی غالبا مورد تغذیه بچه هاست؛ کسی که به طفل رحم نمی‌کند و طفل را می‌کشد و او به هر جنایتی دست می‌زند و در این خصوص از دستگاه قضایی تشکر می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: دولتمردان ظاهرا از حادثه کازرون عبرت نگرفته‌اند و بخشی ولو کوچک از استان ما را به استانی دیگر واگذار کرده‌اند و در ضمن آن به طور طبیعی سد موجود نیز به استان دیگر واگذار شده است.

وی افزود: من دو هفته پیش به طور خصوصی این موضوع را به دولت مردان تذکر دادم تا مسأله به خطبه کشیده نشود ولی ظاهرا تذکر ما نافذ و مسموع واقع نشده است و امیدوارم هیئت دولت سریعا مصوبه خود را اصلاح کند.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها اظهار کرد: حصار اقتصادی آخرین تیر ترکش آمریکا و آخرین مصاف انقلاب اسلامی با استکبار جهانی و اندیشه سیاسی غرب است. استکبار جهانی از تمام راه ها مأیوس شده در این مسیر طمع پیدا کرده و آخرین تیر خود را با تمام توان پرتاب کرده است.

وی بیان کرد: اوج تحریم و تهدید نیز ۱۳ آبان بود و آمریکا روی آن هم حساب خاصی باز کرده و تبلیغات زیادی هم کرده بود. حالا در ۱۳ آبان نه تنها آمریکا به کام خود نرسید بلکه قضیه عکس شد و دلار و سکه سیر نزولی پیدا کرد.

وی افزود: در اینجا به دارندگان سکه و ارز می‌گویم هرچه دلار و سکه دارید به بازار بریزید چون آخرین تیر ترکش ترامپ به سنگ خورده است.

خطیب جمعه اردبیل گفت: با این ناکامی قیافه ترامپ و پمئو و جان بولتون بسیار دیدنی است و جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ گفته بود ” تهران زیر فشار سنگینی قرار دارد ما آن قدر فشار بر ایران را ادامه می‌دهیم تا صدای خردشدن استخوان‌هایشان شنیده شود” حالا به جای شکستن استخوان‌های ملت ما هیبت آمریکا و برنامه‌های آمریکا شکسته است و آنها هم در برابر ایران هم در سوریه هم در یمن هم در عراق هم در شورای امنیت و هم در دادگاه لاهه شکست خوردند.

وی افزود: آمریکا تمام امید خود را به ۱۳ آبان دوخته بود و حالا از سر عصبانیت اقدام به گشودن جبهه ای جدید در برابر ایران کرده و آن هجمه رسانه‌ای است و آمریکا این هفته اعلام کرد ۴۰ میلیون دلار برای جنگ رسانه‌ای با ایران تصویب کرده است و این پول برای تغییر ذائقه و باورهای ملت و افکار عمومی در مصارف زیر هزینه خواهد شد که می‌توان به تقویت کانال‌های هوایی، سایت‌های اینترنتی، شبکه‌های اجتماعی، تقویت شیعه انگلیسی، قرارگاه های جنگ قومی و نژادی، قرارگاه های جنگ مذهبی و استفاده از تندروها و شواذ طرفین،  فعال کردن قرارگاه های شایعه، دروغ و جنگ روانی و  فعال کردن نفوذی‌ها و غیره اشاره کرد.

عاملی گفت: نفوذی‌ها کارهای حیرت آوری دارند یک جاسوس در یکی از کشورهای اروپای شرقی در زمان شوروی سوسیالیستی که به سمت بسیار بزرگی در دولت رسیده بود بعد از لو رفتن می‌گوید کار من فقط این بود که از انتخاب انسان های لایق بر مدیریت های حساس جلوگیری بکنم.

وی افزود: ران پل قانون‌گذار آمریکایی می‌گوید ” نظریه ما آمریکایی‌ها این است که باید با ایجاد دردسر یا از طریق اعمال تحریم آنقدر مردم کشورها را آزار دهیم تا آنها به این نتیجه برسند که باید حکومتشان را تغییر دهند.

وی افزود: تجربه چهل ساله نشان می دهد که نتیجه این سرمایه گذاری ها جز حسرت چیز دیگری برای آمریکایی‌ها نخواهد بود.

انتهای پیام/