وزیر جهاد کشاورزی گفت: بارها در جلسه هیأت دولت خواستار بازگشت شرکت کشت و صنعت مغان به وزارت جهاد شدم.

به گزارش آذرمغان به نقل از فارس، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به سؤال ولی ملکی نماینده مردم مشکین‌شهر در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۲۷ آبان)‌ مبنی بر علت به کار گماردن افراد غیرمتخصص در راس بنگاه‌های اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سال ۸۸ دولت مصوب کرد که شرکت کشت و صنعت مغان واگذار شود و دیگر در حوزه جهاد کشاورزی نباشد و به همین دلیل در اختیار سازمان خصوصی سازی و وزارت اقتصاد قرار گرفت.

وی افزود: من در هیأت دولت بارها درباره لزوم تعیین تکلیف شرکت کشت و صنعت مغان صحبت کرده و گفتم باید یا این شرکت در دوره خاص واگذار شده و یا اگر بنای واگذاری نیست هر چه سریع‌تر به دولت بازگردد تا بتوانیم مانند یک شرکت دولتی آن را اداره کنیم.

وی تصریح کرد: سازمان خصوصی سازی متاسفانه نتوانست در زمان تعیین شده در مورد واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان تصمیم‌گیری کرده و آن را عملیاتی کند.

حجتی خاطرنشان کرد: در دورانی که شرکت کشت وصنعت مغان به صورت نیابتی در اختیار ما بود توانستیم ۴۰ دستگاه تراکتور نیمه سنگین و ۱۹ تراکتور سنگین و ۱۱ دستگاه کمباین خریداری کرده و چندین هکتار از زمین‌های کشاورزی آن را آبیاری نوین کنیم. ضمن اینکه سالن شیردوشی مجهزی برای آن احداث کرده و تعداد دام‌های آن را از ۱۱ هزار راس به ۱۴ هزار راس رساندیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: میزان کل تولیدات شرکت کشت و صنعت مغان از ۳۰۱ هزار تن در سال ۹۲ به ۴۱۰ هزار تن در سال ۹۶ رسید. که حکایت از افزایش ۳۳ درصدی دارد.

حجتی گفت:اصرار ما در مورد شرکت کشت و صنعت مغان بازگشت به دولت بود و امروز وضعیت این شرکت به واسطه ده‌ها میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته مدیر خصوصی فعلی آن بهتر از قبل است.

انتهای پیام/