اکبر منصوری، مدیر اقامتگاه بومگردی شوون گرمی گفت: طبیعت بکر و مناطق تاریخی شهرستان گرمی ظرفیت قابل توجهی در حوزه گردشگری به شمار می آید که باید به بهترین شکل ممکن به آنها پرداخت و از آن ها برای رونق گردشگری بهره برد.

اکبر منصوری، مدیر اقامتگاه بوم گردی شوون در گفتگوی اختصاصی با آذرمغان گفت: طبیعت بکر و مناطق تاریخی شهرستان گرمی ظرفیت قابل توجهی در حوزه گردشگری به شمار می آید که باید به بهترین شکل ممکن به آنها پرداخت و از آن ها برای رونق گردشگری بهره برد.
وی با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان استانی و شهرستانی به مشکلات طرح‌های سرمایه‌گذاری شهرستان گرمی، اظهار کرد: فقدان زیرساخت‌های لازم گرشگری در گرمی موجب بی‌رغبتی حضور گردشگران در این شهرستان شده است.
مدیر عامل آژانس گردشگری شوون گرمی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری روستایی، عشایری و کشاورزی گفت: این شاخه از گردشگری یکی از جاذبه های پر طرفدار صنعت گردشگری محسوب می‌شود و خوشبختانه شهرستان گرمی در هر سه زمینه روستایی، عشایری و کشاورزی از ظرفیت‌های بالقوه زیادی برخوردار است.
این فعال حوزه گردشگری با اشاره به ظرفیت ها افزود: گرمی به جهت طبیعت زیبا و دو بهار، قابلیت تبدیل شدن به یکی از شهرستان‌های هدف گردشگری به شمار می آید.

این فعال حوزه گردشگری گفت: مرزی بودن، صنایع‌دستی متنوع و کاربردی و جاذبه‌های تاریخی از جمله ظرفیت‌هایی است که بهره‌مند شدن از آن‌ها نیازمند اهتمام بیشتر مسئولان و فعالان حوزه گردشگری است.
وی خاطرنشان کرد: گرمی با قرار گرفتن در مسیر بین‌المللی ظرفیت‌های زیادی در جذب گردشگران خارجی دارد اما فعلاً در این حوزه پیشتاز نیست و اگر بخواهیم در جذب گردشگر خارجی و داخلی موفق عمل کنیم نیازمند تبدیل ظرفیت ها به جاذبه و یا ایجاد جاذبه های گردشگری و معرفی و تبلیغ آن ها هستیم.
منصوری تاکید کرد: گردشگران خارجی به لحاظ عدم شناخت و آشنایی با قابلیت‌های گردشگری منطقه، شهرستان گرمی را نه برای اقامت بلکه برای دسترسی به سایر مناطق انتخاب می‌کنند.


مدیر اقامتگاه بومگردی شوون به حضور گردشگران خارجی و داخلی در اقامتگاه شوون اشاره کرد و افزود:در طول یک سال بهره‌برداری این اقامتگاه مورد استقبال کم نظیر گردشگران واقع شده که متاسفانه عدم همکاری و حمایت مسئولین استانی و شهرستانی موجب دلسردی فعالیت در این حوزه شده است.
این کارشناس ارشد و فعال حوزه گردشگری خاطرنشان کرد: بوم‌گردی شوون با سرمایه‌گذاری و آورده شخصی احداث شده و هیچ نهادی به تعهدات خود در خصوص اعطای تسهیلات و حمایت عمل نکرده‌اند؛ به طوری که با پیگیری‌های شبانه ‌روز تاکنون مسیر خاکی ۳ کیلومتری این روستا زیرسازی و تعریض نشده است و در زمینه فرهنگ‌سازی کوچک‌ترین قدمی هم در منطقه برداشته نشده که مانع بزرگی در توسعه صنعت گردشگری منطقه محسوب می‌شود.