رییس اداره منابع آب گرمی مغان از توقیف ماشین‌آلاتی که اقدام به برداشت غیرمجاز مصالح رودخانه‌ای در بخش انگوت شهرستان گرمی می‌کردند، خبر داد.

رضا بدرزاده روز یکشنبه اظهارداشت: با هماهنگی مقامات قضایی و همکاری پاسگاه انتظامی قره‌آغاج انگوت و به همت گروه گشت و بازرسی و عوامل اداره منابع آب گرمی، ۲ دستگاه کامیون و یک دستگاه لودر که در مسیل عباقشلاقی اقدام به برداشت غیرمجاز مصالح می‌کردند، توقیف شده و به پارکینگ انتقال یافتند.

وی افزود: با توجه به حساسیت رودخانه‌ها، هر گونه دخل و تصرف در آن بدون اخذ مجوز از شرکت آب منطقه‌ای ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.

رییس اداره منابع آب گرمی از خطرات برداشت غیراصولی مصالح از بستر رودخانه را تغییر رژیم جریان رودخانه و بهم خوردن شرایط طبیعی آن، غرق آب شدن اراضی روستاییان ، تخریب یا آسیب دیدن ابنیه اجرا شده در مقاطع عرضی آن، تشدید حوادث سیل و افزایش خسارت‌های ناشی از آن و همچنین تاثیر سوء در آبدهی منابع آبی محدوده برداشت ذکر کرد.

وی گفت: برداشت بی‌رویه و غیرمجاز شن و ماسه از بستر مسیل‌ها و رودخانه‌ها پیگرد قانونی دارد.

بدرزاده چهار مورد توقف عملیات برداشت غیرمجاز و ۲ مورد توقیف ماشین‌آلات را از جمله عملکرد اداره در حوزه مهندسی رودخانه در سال جاری ذکر کرد.

  • منبع خبر : ایرنا