معاون سازمان حج و زیارت استان اردبیل گفت: تا کنون ۶ هزار و ۱۴۵ اردبیلی برای پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش آذرمغان به نقل از فارس، احدی بعدازظهر امروز در جلسه هماهنگی ستاد اربعین استان اردبیل اظهار کرد: از آغاز فعالیت سامانه سماح از ابتدای شهریورماه در سطح استان ۶ هزار و ۱۴۵ نفر از طریق این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: با توجه به اینکه ثبت‌نام در سامانه سماح سبب امنیت برای زائر می‌شود، زائران باید تا قبل از اعزام نسبت به ثبت‌نام در این سامانه اقدام کنند.

معاون سازمان حج و زیارت استان اردبیل با تأکید بر ثبت نام به موقع در این سامانه، ادامه داد: هزینه ثبت‌نام در این سامانه ۲۲ هزار تومان بوده که برای بیمه از ثبت‌نام‌کنندگان دریافت می‌شود.

احدی تصریح کرد: در سال گذشته در لحظات آخر شاهد افزایش تعداد ثبت‌نام‌ها در سامانه بودیم که انتظار می‌رود امسال مردم استان در فرصت باقیمانده نسبت به این امر اقدام و از ثبت‌نام در لحظه آخر خودداری کنند.

وی تشریح کرد: ۱۲ هزار نفر در سال گذشته برای سفر معنوی اربعین در سامانه ثبت‌نام کرده بودند که  پیش‌بینی می‌شود امسال تعداد ثبت‌نام‌کنندگان از استان از این تعداد بالاتر باشد.

معاون سازمان حج و زیارت استان اردبیل مهلت ثبت‌نام در سامانه سماح را تا ۲۷ مهرماه اعلام کرد و گفت: انتظار می‌رود زائران قبل از این مهلت نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند تا از بروز مشکلات بعدی جلوگیری شود.

انتهای پیام/