نماینده مردم اردبیل در مجلس با بیان اینکه مجلس کلا پشت پرده دارد، گفت: تنها چیزی که در مجلس کارها را پیش می برد لابی گری و مذاکرات است.

محمد فیضی نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی شامگاه امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به جایگاه خبر و اطلاع رسانی در جامعه اشاره کرد و گفت: خبرنگاران کمک حال نمایندگان در امر خطیر خدمت رسانی به مردم هستند.

وی به ارکان موکراسی اشاره کرد و گفت: پوپولیسم رسانه ای امروز یک تهدید برای رسانه ها محسوب می شود که خوشبختانه در اردبیل بسیار کم رنگ و ناچیز است.

فیضی با بیان اینکه پوپولیسم رسانه ای به خبرنگاران آسیب می زند، گفت: رسانه نباید در دستان اینگونه افراد قرار گیرند چراکه باعث تفرقه می شوند

وی با بیان اینکه خبرنگاران هویت مستقل دارند، این ویژگی را باعث سازندگی و خدمت رسانی به مردم و کشور دانست و گفت: هویت مستقل باعث می شود فرد به بیان واقعی مشکلات و راهکارهای حل آن بپردازد که نهایت منشاء خیر و برکت خواهد شد.

این نماینده مجلس در ادامه سخنان خود از عدم وجود نهادها و ارگان های پیگیر کننده مطالبات مردمی انتقاد کرد و گفت: در شرایط فعلی این رسانه هستند که وظیفه خطیر روشنگری را بر عهده دارند.

وی از رسانه ها به عنوان رد کننده شکاف سیاسی در جامعه نام برد و گفت: رسانه ها با شفاف سازی در واقع انتظارات واقعی مردم از مسئولین و نمایندگان را به تصویر می کشند.

فیضی در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط استیضاح وزرا در مجلس اشاره کرد و گفت: استیضاح از اختیارات مجلس و حق نمایندگان است و زمانی که آراء به حدنصاب برسد و نمایندگان نیز پیگیری کنند استیضاح انجام می شود بطوریکه در همین مجلس شاهد استیضاح وزاری اقتصاد و کار و تعاون بودیم.

مجلس کلا پشت پرده است، انچه مهم است لابی گری است

وی با بیان اینکه مجلس کلا پشت پرده است، گفت: تنها چزی که در مجلس کارها را پیش می برد لابی گری و مذاکرات است.

فیضی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد منطقه اقتصادی اردبیل نیز گفت: بعد از اینکه لایحه فوق در مجلس قبل رای لازم را نیاورد  نمایندگان استان با پیگیری های خود توانستند لایحه مذبور را دوباره در مجلس طرح کرده و در برنامه ششم توسعه لحاظ کنند.

وی به ایرادات شورای نگهبان در مورد لایحه مناطق آزاد اشاره کرد و گفت: امیدوارم پس از برطرف کردن اشکالات موجود در آینده نزدیک شاهد تصویب نهایی منطقه آزاد در اردبیل باشیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ۵ محور برای منطقه آزاد در اردبیل پیشنهاد دادیم گفت: بخش هایی از بیله سوار، پارس آباد، گرمی در کنار اردبیل به نمین و اردبیل به نمین و و مشکین از محورهای پیشنهادی نمایندگان اردبیل برای منطقه آزاد اقتصادی است که امیدوارم با رایزنی و پیگیری  همه مسئولان یک محور به تصویب نهایی برسد.

وی در خصوص سئوال یکی از خبرنگاران در خصوص پروژه آب شرب اردبیل نیز گفت: صحبت های انجام گرفته در این زمینه همگی آمال و آرزو است چرا که تنها ردیف بودجه ای که در این خصوص در برنامه و بودجه لحاظ شده مربوط یه سدیامچی است.

فیضی  با بیان اینکه در مجلس فعلی توانستیم نام یامچی را از ردیف بودجه تامین آب شرب اردبیل برداریم گفت: در آینده امیدواریم بتوانیم از این طریق برای تامین آب شرب اردبیل اقدامات اساسی انجام دهیم.

وی به بحث جاده های استان نیز اشاره کرد و گفت: قبل از سال ۹۶ یعنی از اول انقلاب تا کنون کل اعتبارات تخصیص یافته به جاده های استان بالغ بر ۸۰۰/۱۵ میلیارد تومان بود که طی این مدت نیز۲۵۰کیلومتر به  شریان حمل و نقل جاده ای کشور متصل شده بود اما از سال ۹۶ تا کنون با تلاش نمایندگان استان  این مبلغ به ۱۶۰ میلیاد تومان افزایش یافت که طی این مدت نیز بالغ بر ۷۰۰ کیلومتر به شریان راه های کشور افزوده شد.

این نماینده مجلس به مشکلات دانشگاه فرهنگیان نیز اشاره کرد و گفت: طی جلسات متعدد با مسئولان مربوطه پیگیر این مشکلات هستیم  و امیدواریم با اختصاص زمین مورد نیاز، در آینده نزدیک شاهد تبدیل دانشگاه فرهنگیان اردبیل به قطب علمی دانشجومعلمان در شمالغرب باشیم.

وی با بیان اینکه سهم اردبیل از صندوق توسعه ملی امروز ۳ درصد است، گفت: با توجه به شرایط استان و جمعیت اردبیل  اختصاص این میزان اعتبار به اردبیل کم سابقه است.

فیضی با بیان اینکه ۴۶۰میلیارد تومان اعتبار توسط نمایندگان اردبیل از صندوق توسعه ملی به استان اردبیل جذب شده است گفت: از این میزان تاکنون ۳۳۱ میلیارد اعتبارهزینه شده و مابقی نیز در صورت بهبود وضعیت اقتصادی و فعالیت سرمایه گذاران در اردبیل محقق خواهد شد.

وی به پروژه های انجام گرفته بر اساس اعتبارات صندوق توسعه ملی در اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: ۳۴۸۰ طرح بزرگ و کوچک صنعتی و اقتصادی در سطح استان اردبیل از این اعتبار بهره مند شدند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تا کنون ۱۴۵۸ کارگاه کارفرمایی و صنعتی از تسهیلات صندوق توسعه ملی استفاده کردند گفت: بیش از ۲۰۰۰مورد نیز واحدهای خوداشتغالی سر و سامان یافته است.

اردبیل نیازمند تعریف اتفاق و رویداد گردشگری است

فیضی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت گردشگری استان اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: با وجود مناطق گردشگری مطلوب در سطح استان برای تبدیل این مناطق به واحدهای سود اور باید منتظر تعریف رویداد و اتفاق گردشگری در اردبیل باشیم چراکه استان در بخث زیرساخت با مشکل مواجه است و تا زمانیکه خود ما فعالیتی برای گردشگری در سطوح مختلف ملی و بین المللی تعریف نکنیم شاهد رونق گردشگری در استان نخواهیم شد.

وی از طرح هایی مانند جشنواره آشپزی، زمستان بیدار و همایش ها و جشنواره های مختلف به عنوان فرصت گردشگری نام برد و گفت: مسئولین استان نیز در کنار این رویداد ها با فراهم کردن زمینه های انگیزشی برای سرمایه گذاران باید تلاش کنند تا با فراهم کردن امکانات لازم این روند در حد اتفاق نمانده و مستمر شود.

ساختار اداری کشور جایی برای نخبه پروری ندارد

این نماینده مجلس در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر عدم بکارگیری نخبگان در سطوح مختلف مدیریتی نیز گفت: با ایجاد اتاق فکر به اسم استفاده از توانایی نخبگان کاری از پیش نمی رود.

وی با بیان اینکه باید از نخبگان در میادین عملیاتی استفاده شود، گفت: متاسفانه ساختار اداری کشور جایی برای نخپه پروری ندارد.

فیضی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر پایان عمر سیاسی عارف نیز گفت: مجلس فعلی در زمان تشکیل با ۱۶۰ نماینده در لیست امید شکل گرفت و امروز نیز فراکسیون امید با حضور ۱۰۰ نماینده بزرگترین فراکسیون مجلس است.

وی با بیان اینکه اصلاح طلبان و میزهای اصلاح طلبی وضعیت را به این شکل درآوردند گفت: در انتخابات تعدادی از نمایندگان با اسم اصلاحات وارد رقابت ها شدند ولی بعدا به فراکسیون مستقل پیوستند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بر حسب شرایط بوجود آمده امروز زور فراکسیون امید به جایی نمی رسد، گفت: برحسب قانون دموکراسی این نکته را باید بپذیریم که توان اصلاح جوابگوی مسائل نیست.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه مجلس جای صحبت های عمومی نیست، گفت: قدرت چانه زنی در مجلس تعیین کننده است

انتهای پیام/