مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: تندباد با سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت بیشتر مناطق استان اردبیل را در می‌نوردد.

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده‌ی استقرار جوی نسبتاً پایدار تا قبل از ظهر روز سه شنبه (۶ اسفند) در غالب مناطق استان است که در طی این مدت آسمان استان صاف تا نیمه ابری خواهد بود.

او بیان کرد: با توجه به قرارگیری مرکز کم فشار بر روی دریای خزر و نیز گرادیان فشاری موجود در سطح زمین، طی مدت مذکور وزش باد گاهی تند تا نسبتاً شدید جنوبی (۷۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت) در برخی نواحی بویژه در مناطق مرکزی و جنوبی استان و شهرستان گرمی پیش بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: از بعد از ظهر روز سه شنبه (۶ اسفند) با ورود سامانه بارشی زودگذری به استان اردبیل شاهد ابرناکی، وزش باد (گاهی تند)، کاهش محسوس دما، بارش باران و برف، رخداد مه و کاهش دید افقی، در جاده‌های مواصلاتی و مناطق برف گیر استان احتمالاً کولاک خواهیم بود.

محمدی افزود: فعالیت اصلی این سامانه ناپایدار جوی تا ظهر روز چهارشنبه هفته جاری بویژه در مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل خواهد بود.

او بیان کرد: از روز پنج شنبه (۸ اسفند) جوی نسبتاً پایدار همراه با افزایش نسبی دما و وزش باد گاهی تند جنوبی تا پایان هفته جاری در غالب مناطق استان اردبیل انتظار می‌رود.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران