سخنگوی کمسیون آموزش مجلس گفت: اجباری بودن برنامه شاد مسائل و مشکلات اساسی را برای دانش‌آموزان، خانواده‌ها و معلمان به وجود آورد.

به گزارش آذرمغان به نقل از تسنیم، میرحمایت میرزاده، اظهار داشت: نصب اجباری اپلیکیشن شاد حریم و اطلاعات خصوصی معلمان را نقض می‌کند چراکه گوشی تلفن همراه وسیله‌ای شخصی است و نباید فردی به اجبار برنامه را روی تلفن همراه خود نصب کند.

نماینده مردم شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات به وجود آمده از نصب این برنامه افزود: اجباری بودن برنامه شاد مسائل و مشکلات اساسی را برای دانش‌آموزان، خانواده‌ها و معلمان به وجود آورد.

میرزاده ضعف در سرعت اینترنت کشور را مهم‌ترین ایراد برنامه شاد دانست و تصریح کرد: شاید معلم و دانش‌آموزی قادر به استفاده از تلفن همراه هوشمند و پیشرفته به دلیل هزینه‌های بالا نیست که مهم‌ترین ایراد اپلیکیشن شاد نیز این است و همچنین ضعف در سرعت اینترنت کشور و دانش‌آموزان خردسال که پیش از بنا بر اعتقاد خانواده‌ها نیازی به تلفن همراه نداشتند نیز مهم‌ترین ایراد برنامه شاد است.

سخنگوی کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: ایجاد چنین شبکه‌ای برای آموزش و پرورش هزینه‌های گزافی به بار آورده است در حالی که نیازی به این همه هزینه نبود و بحث تعلیم و تربیت در دوران شیوع کرونا نیز هم از سوی معلمان و هم از سوی دانش‌آموزان از راه‌های مختلفی پیش می‌رفت.

وی خواستار لغو بخشنامه اجباری بودن نصب برنامه شاد شد و اظهار کرد: بنابراین بهترین کار این است که هر چه سریع‌تر بخشنامه اجبار از اپلیکیشن شاد لغو و استفاده از آن اختیاری قلمداد داشت تا نارضایتی خانواده‌ها، دانش آموزان و معلمان کاهش یابد.

انتهای پیام/