مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: برای تامین آب شرب و بهداشتی شهرستان گرمی برنامه‌ریزی شده و در این زمینه برای آینده مشکلی نخواهیم داشت.

عباس جنگی مرنی در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان گرمی اظهارداشت: مطالعات تصفیه‌خانه سد تازه‌کند توسط شرکت آب منطقه‌ای انجام و برای تایید به شرکت مادر تخصصی آب و فاضلاب کشور ارسال شده است.

وی افزود: آبی که در پشت سد تازه‌کند ذخیره خواهد شد با کیفیت عالی است و اهداف اصلی سد تامین آب شرب شهر انگوت، روستاهای اطراف و جبران کمبود آب شرب شهر گرمی

می‌باشد.

وی تشریح کرد: کل نیاز آب شرب و صنعت شهرستان گرمی در افق ۱۴۲۵ به میزان ۳۵ میلیون مترمکعب برای شرب و ۵۰ میلیون متر مکعب برای صنعت از منابع مختلف از جمله سد عمارت ، سد تازه‌کند و رودخانه ارس دیده شده است.

وی همچنین در این جلسه از تصویب ۳۰ میلیارد ریال برای تکمیل مطالعات سدهای حوضه بالهارود در سفر رییس‌جمهوری به استان اردبیل خبر داد.

وی اظهارداشت: با پیگیری‌های بعمل آمده ۱۰۰ میلیارد ریال برای ساماندهی رودخانه بالهارود از محل اعتبارات ماده ۱۰ قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت لحاظ شده و امیدواریم با تخصیص اعتبارات مذکور ، در آینده شاهد اقدامات خوبی در این زمینه باشیم.